Finns kompiz fusion med kuben i Ubuntu 8.10???
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
- Ambassadeur5000
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Finns kompiz fusion med kuben i Ubuntu 8.10???
Finns kompiz fusion med "kuben" i Ubuntu 8.10 direkt från början?
Re: Finns kompiz fusion med kuben i Ubuntu 8.10???
jajjemen, dock måste du installera kompiz ikonen så du kan ställa in det, och även måste du ändra desktop effekterna till max.. så lättaste sättet är:
höger musknapp på skrivbordet -> byt bakgrundsbild -> effekter -> högsta inställningen
sen tar du terminal: sudo apt-get install compizconfig-settings-manager fusion-icon
sen har du ikonen : Applications -> System Tools -> Compiz Fusion
med reservation för vissa namn, sitter inte framför ubuntu datorn nu, så kör bara på känn
höger musknapp på skrivbordet -> byt bakgrundsbild -> effekter -> högsta inställningen
sen tar du terminal: sudo apt-get install compizconfig-settings-manager fusion-icon
med reservation för vissa namn, sitter inte framför ubuntu datorn nu, så kör bara på känn
- Ambassadeur5000
Tackarforsb skrev:jajjemen, dock måste du installera kompiz ikonen så du kan ställa in det, och även måste du ändra desktop effekterna till max.. så lättaste sättet är:

Jag installerade nya Kubuntu 8.10, inte helt nöjd. Jag känner inte igen mig längre plus att Compiz Fusion inte verkar vara riktigt anpassad för detta. Det gick fint på 8.04.
Så jag skall ta och ge Ubuntu en riktig chans

Kod: Markera allt
Jag installerade nya Kubuntu 8.10, inte helt nöjd. Jag känner inte igen mig längre plus att Compiz Fusion inte verkar vara riktigt anpassad för detta. Det gick fint på 8.04.
Så jag skall ta och ge Ubuntu en riktig chans ;D
/beta
- Ambassadeur5000
Precis så kände jag också, saknar funktioner. Visst är det ett elegant utseende men jag saknar det gamlaBeta skrev:Jag försökte jättemycket att ge Kubuntu 8.10 en chans, men det blev tilbaks till Gnome miljön. Jag väntar på KDE 4.2, när den kommer så testar jag igen. Vad jag har förstått så var 4.0 riktigt hemsk, och 4.10 är mycket mindre buggig men det fattas en hel del saker/funktioner.Kod: Markera allt
Jag installerade nya Kubuntu 8.10, inte helt nöjd. Jag känner inte igen mig längre plus att Compiz Fusion inte verkar vara riktigt anpassad för detta. Det gick fint på 8.04. Så jag skall ta och ge Ubuntu en riktig chans ;D
/beta

- Ambassadeur5000
Re: Finns kompiz fusion med kuben i Ubuntu 8.10??? LÖST
Ambassadeur5000 skrev:Precis så kände jag också, saknar funktioner. Visst är det ett elegant utseende men jag saknar det gamlaBeta skrev:Jag försökte jättemycket att ge Kubuntu 8.10 en chans, men det blev tilbaks till Gnome miljön. Jag väntar på KDE 4.2, när den kommer så testar jag igen. Vad jag har förstått så var 4.0 riktigt hemsk, och 4.10 är mycket mindre buggig men det fattas en hel del saker/funktioner.Kod: Markera allt
Jag installerade nya Kubuntu 8.10, inte helt nöjd. Jag känner inte igen mig längre plus att Compiz Fusion inte verkar vara riktigt anpassad för detta. Det gick fint på 8.04. Så jag skall ta och ge Ubuntu en riktig chans ;D
/beta
- Ambassadeur5000
Re: Finns kompiz fusion med kuben i Ubuntu 8.10??? LÖST
Ambassadeur5000 skrev:Ambassadeur5000 skrev:Precis så kände jag också, saknar funktioner. Visst är det ett elegant utseende men jag saknar det gamlaBeta skrev:Jag försökte jättemycket att ge Kubuntu 8.10 en chans, men det blev tilbaks till Gnome miljön. Jag väntar på KDE 4.2, när den kommer så testar jag igen. Vad jag har förstått så var 4.0 riktigt hemsk, och 4.10 är mycket mindre buggig men det fattas en hel del saker/funktioner.Kod: Markera allt
/beta