På en Acer med AMD Turion 64 kör jag 6.10. Eftersom Flash inte fungerar på AMD, installerade jag Swiftfox och Realplayer med hjälp av Automatix2. Det fungerade bra, utom när jag försöker lyssna på SR-webradio, då fungerar det inte. "Could not find an appropriate hxplay or realplay in the system path to use as an embedded player" blir felmedelandet.
Swiftfox, Flash32 och Realplayer installerades av Automatix i /opt. Jag har en profil för swiftfox i /home/.mozilla/firefox. Om jag skriver "about:plugins", visar Swiftfox Shockwawe Flash, Helix DNA Plugin Realplayer G2 och Java Om jag i terminal skriver "whereis swiftfox" så hittas den inte.
Jag misstänker att det behöver göras en länkning. Jag försökte lägga till /opt i system path, men det hjälpte inte. Med Firefox fungerar webradio, (när jag tog bort totem) men inte flash - skulle gärna vilja ha allt i samma browser.
Kan någon råda mig om hur jag skall göra?
Håkan
Webradion fungerar inte med Swiftfox
- nih
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Problemet löst!:lol:!
Jag lade till ":/opt/realplayer" sist i /etc/environment. Efter omstart fungerar webradion i Smartfox, så nu kan jag både lyssna på Radio och titta på Youtube i samma browser.
Kan för övrigt verkligen rekommendera Smartfox - är väl också enda alternativet om man vill ha Flash på en AMD!
Jag lade till ":/opt/realplayer" sist i /etc/environment. Efter omstart fungerar webradion i Smartfox, så nu kan jag både lyssna på Radio och titta på Youtube i samma browser.
Kan för övrigt verkligen rekommendera Smartfox - är väl också enda alternativet om man vill ha Flash på en AMD!
- nih
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Hej!
Jag lade in ovanstående "fix" på Automatix, och de undrade om jag kunde få konfirmerat från fler Ubuntuanvändare med AMD att detta fungerar. I så fall skulle de modifiera skriptet.
Tacksam för respons, går bra att maila direkt!
Jag lade in ovanstående "fix" på Automatix, och de undrade om jag kunde få konfirmerat från fler Ubuntuanvändare med AMD att detta fungerar. I så fall skulle de modifiera skriptet.
Tacksam för respons, går bra att maila direkt!