sitter nu åter på ytterst spartansk konfiguerad win98.
jag har internetåtkomst och deamon tools men inte så mkt mer.
vill få in ubuntulite men har ingen möjlighet att boota från cd-rom, floppy eller usbminne.
kan jag kopiera innehållet i ubuntulites "installations"-isofil till hårddisken och få det att boota?
Edit. hårddisken är uppdelad i två logiska partitioner i fat32, 5gb för operativsystemet och 1gb för installationsfiler/temp/rescue eller nåt annat användbart..
kopiera en installations iso till hårddisk och boota
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: kopiera en installations iso till hårddisk och boota
Det här kanske kan hjälpa dig framåt en bit: Install GNU/Linux without any CD, floppy, USB-key, nor any other removable mediazorro_ac skrev:sitter nu åter på ytterst spartansk konfiguerad win98.
jag har internetåtkomst och deamon tools men inte så mkt mer.
vill få in ubuntulite men har ingen möjlighet att boota från cd-rom, floppy eller usbminne.
kan jag kopiera innehållet i ubuntulites "installations"-isofil till hårddisken och få det att boota?
Edit. hårddisken är uppdelad i två logiska partitioner i fat32, 5gb för operativsystemet och 1gb för installationsfiler/temp/rescue eller nåt annat användbart..
- zorro_ac
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: kopiera en installations iso till hårddisk och boota
ah.. inte dåligt..
dock har ja precis knåpat in ubuntu server med UNetBootin och installerad LXDE...
dock har ja precis knåpat in ubuntu server med UNetBootin och installerad LXDE...