Problem med uppdatering av Vuze

Nitram89
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Problem med uppdatering av Vuze

Inlägg av Nitram89 »

Jag installerade Intrepid Ibex i söndags och allt fungerar bra förutom en sak. Jag kan inte uppdatera Vuze.
Det kommer upp en automatisk uppdatering när man startar programmet och om man låter installera den och starta om programmet så är det fortfarande den äldre versionen kvar.
Jag har till och med testat att uppdatera manuellt, men det fungerar inte bättre.

Någon som vet hur man ska lösa detta?
Kan säga att jag just nu använder Vuze 3.1.1.0 och vill uppdatera till Vuze 4.0.0.2.

Tack på förhand!
bonkeman
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: Problem med uppdatering av Vuze

Inlägg av bonkeman »

Jag är också intresserad av detta. Jag har samma problem. Har du hittat någon lösning?

Mitt beter sig på precis samma sätt. Vuze hittar en automatisk uppdatering och vill starta om. När det sedan är omstartat är det fortfarande den gamla versionen och Vuze vill starta om igen. Så kan det hålla på.

Kan det vara några skrivrättigheter till en specifik katalog som är haken? Jag är väldigt Linux-ny så jag kan ännu inte så mycket!

Jag hade gärna kört klienten som följer med Ubuntu (vad den nu hette), men vissa siter jag är medlem i har krav på vilka klienter som skall användas.
bonkeman
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av bonkeman »

Det är konstigt. Jag laddade ner Vuze 4.0 från hemsidan och när jag installerat det så var det version 3.1.1.1. Det verkar som om "Ubuntu-paketet" med Vuze, som man kan välja bland applikationerna, installerades i stället. Det är nämligen ver. 3.1.1.1. (varför inte uppdaterad?) Det är väl jag som gjort fel men nu skiter jag i detta och kör med Transmission istället. Vuze är så jävla resurkrävande ändå.
Användarvisningsbild
Cadryc

Inlägg av Cadryc »

Jag installera Vuze å testade köra Vuzes uppdatering, men det bli samma som för er.

Vad gäller nya versioner så kanske man får den om man bockar i backports i System → Administration → Programvarukällor → Uppdateringar. I de vanliga förråden så uppdateras inga nya programversioner, det är bugg- och säkerhetsfixar som man får.

En annan trevlig torrentklient som inte tar lika mycket resurser som Vuze är Deluge.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Troligen har den installerats i er hemkatalog. Ni har möjligen inte en mapp apps där?
Användarvisningsbild
Cadryc

Inlägg av Cadryc »

Bowmore skrev:Troligen har den installerats i er hemkatalog. Ni har möjligen inte en mapp apps där?
Inte jag iaf, men om det spelar nån roll har jag bara installerat Vuze, testat uppdatera och startat om. Inget mer

Men går det alltså att installera program lokalt i hemkatalogen, eller är det en "lokal uppdatering" ?
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Kommer inte ihåg vilket programpaket det var just nu men beroende på om man installerade med sudo eller inte så installerades det i systemet resp i hemkatalogen.

Hämtade ner paketet för Vuze 4.0 från deras hemsida och kollade i det. Det såg ut som att programmen installerades under ~/apps /azureus. Annars kan man kolla i Synaptics att 4.0 finns där och i så fall kolla under egenskaper var den installerats.
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"