Trådlös anslutning försvinner

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Jahrasta

Trådlös anslutning försvinner

Inlägg av Jahrasta »

Hej

Är ny med ubuntu (Installerade igår :)) Tycker Ubuntu verkar vara ett riktigt nice os.
Nu till problemet. När jag sitter och surfar så kan den trådlösa internet anslutningen försvinna helt plötsligt.
Sen söker den lite o sen kommer det tillbaka.
Vad kan man göra för att lösa detta ?

Tack
Rawhead
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: Trådlös anslutning försvinner

Inlägg av Rawhead »

vad har du för kort?
Jahrasta

Inlägg av Jahrasta »

Intel Corporation PRO/Wireless 2200BG [Calexico2] Network Connection (rev 05) <-------> Trådlöst

Hmm tror det blev rätt?
Rawhead
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Rawhead »

kör du med windows drivrutiner för trådlösa nätverkskort? om inte installera de, du hittar dom under Program--> Lägg till/Ta bort--> skriv in windows i sökfältet så hittar du det. om inte detta hjälper så är nästa fråga var har du din router/modem. t,ex om du har din router i en villa med 2 våninga och signalerna skickas diagonalt i huset så tänk på att en vägg som vanligtvis är ca 15 cm tjock blir tjockare beroende på vilken vinkel signalerna skickas från. hoppas du fattar vad jag menar, det finns riktbara antenner att köpa som också förstärker signalen.

hoppas detta varit till nytta för dig mvh Tony
Jahrasta

Inlägg av Jahrasta »

Har testat med windows drivrutiner men då kunde jag inte ansluta till nätverket.
Har även testat att sitta med min bärbara bredvid routern (2 meter ifrån) och det var samma sak då att signalen försvinner.
Zeba
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Zeba »

Hittade detta

Wireless devices that use the ath_pci kernel driver, such as the Atheros AR5212 wireless card, will be unable to connect to the network after using suspend and resume. To work around this issue, users can create a file /etc/pm/config.d/madwifi containing the single line:

SUSPEND_MODULES=ath_pci

This will cause the module to be unloaded before suspend and reloaded on resume.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"