Film flimmer [LÖST]

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Rawhead
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Film flimmer [LÖST]

Inlägg av Rawhead »

Hej!

Har sökt i forumet efter detta, hittade en tråd som handlade om detta men ingen hade svarat på den tråden,
Jag har testat Ubuntus default spelare och VLC men det flimmrar/blinkar lika mycket på båda, någon som vet hur jag kan lösa detta irriterande problem.

Nu märkte jag att tillockmed skärmsläckaren flimmrar :-[
Senast redigerad av 2 Rawhead, redigerad totalt 1 gång.
Rawhead

Re: Film flimmer [LÖST]

Inlägg av Rawhead »

Jahamen därserman efter att jag stängde av alla visuella effekter så upphörde flimmret i filmen. :-[ undra om det går att skapa en snabbknapp för den ??
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Det är tyvärr en bugg som har med ditt ATI kort att göra. Det finns ett program vid namn fusion-icon som du kan slå av/på CompizFusion med via panelen.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Rawhead

Inlägg av Rawhead »

Hund skrev:Det är tyvärr en bugg som har med ditt ATI kort att göra. Det finns ett program vid namn fusion-icon som du kan slå av/på CompizFusion med via panelen.
Tack för tipset har fixat det nu, funkar fint som snus, hoppas det finns någon ûberhacker som kan fixa den buggen.
Användarvisningsbild
chavash
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av chavash »

Tack, det funkade för mig också. Usch denna ATI-bugg.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"