Webbplats2.0: Projektmedarbetare sökes till Filmskapande

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Hej allihopa :D

Som nog ingen har undgått så jobbar ett flertal av oss hårt med Webbplats2.0 (http://ubuntu-se.org/Wiki/Webbplats2.0) som är tänkt att resulterade i en "kraftigt uppdaterad webbplats som matchar Ubuntu Sveriges behov.".

Jag heter Tomas Gustavsson (för er som inte hört talas om mig) och är projektansvarig för ett (eller egentligen två) projekt ingående i Webbplats2.0. Det första av dessa två som ska resultera i introduktionsfilmer som ska lära ut hur man utför olika saker i Ubuntu, som t.ex att installera olika typer av program, få igång 3D-acceleration mm.

Alla detaljer är inte utarbetade ännu men om du vill vara med i processen så är du hjärtligt välkommen. Alla förslag är välkomna och framöver när vi har utarbetat alla detaljer kring utförandet och tillvägagångsättet så kommer vi att börja skapa introduktionsfilmer i mindre skala (förhoppningsvis redan i år).

Om du vill söka en aktiv roll i detta projekt så är det en fördel om du har en pedagogiskt anda i dig och har lätt för att förklara på ett förståeligt sätt.

Mer information om detta projekt kan inhämtas på http://ubuntu-se.org/Wiki/DelprojektFilmskapande

Vänligen tala om här (eller skicka ett email till mig på tomplast@gmail.com) om du är intresserad av att vara med i detta projekt (LÄS IGENOM WIKIN FÖRST).

P.S Information om projekt nummer 2 där en presentation av Ubuntu Sverige ska göras kommer inom kort.

/Tomas "tomplast" Gustavsson
Okänd

Inlägg av Okänd »

tomplast: Var kan jag lämna idéer..
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="sebastean"]tomplast: Var kan jag lämna idéer..[/quote]
Jag fixade Wikilänken (farligt med punkt i slutet ;)), alla förslag och idéer hänvisas till längst ner på Wikisidan för att inte kladda ner resten :). Det kanske är ett lustigt sätt att göra det på och jag är öppen för förslag ;).
Okänd

Inlägg av Okänd »

Du ska jag nog hitta dit om några dagar ;)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"