Gör så att windows 2000 liknar windows XP?
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Gör så att windows 2000 liknar windows XP?
Hej jag undrar om det finns någon som vet om man kan göra så att windows 2000 liknar windows XP?
Re: Gör så att windows 2000 liknar windows XP?
Tyvärr inte. Får jag fråga varför du använder Windows 2000? Det är väl bland det mest osäkra Windows gjort.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Kontakt:
haha jag använder inte det;) min mor gör haha:D jag försöker få henne att byta till linux men hon vill inte:S. Hon vill ha det kvar men hon tycker att det ser tråkigt ut och att det ska likna xp för det tycker hon är fint
. men jag får ta och "skrämma" henne lite med att det är den osäkraste Windows versionen av dem alla:P tack i alla fall/Jonas

Om hennes dator är gammal och slö kan man modda XP lite med nLite. Man kopierar innehållet från sin Windows CD till hårddisken, använder nLite för att ta bort alll onödigt och sedan kan man skapa en ISO-fil som man sedan bränner på en CD. Det gör inte underverk men det blir en märkbar skillnad iaf.
Men helt oväntat lär jag ju påpeka att Linux fortfarande är helt överlägset skalbart!
Men helt oväntat lär jag ju påpeka att Linux fortfarande är helt överlägset skalbart!

Knappast, Windows 2000 och 2003 är bland det mest stabila och säkra de någonsin gjort.Hund skrev:Tyvärr inte. Får jag fråga varför du använder Windows 2000? Det är väl bland det mest osäkra Windows gjort.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
-
- Kontakt:
haha men då tvingas jag göra något olagligt:P har ingen laglig XP:P.. så jag kör nog på Linux..minst virus och skit där haha.. snart dax för ubuntu 8.10:D
Så sant så. Det var jag som mindes fel.
Det var XP som var värst med sina 1021 säkerhetshål. I Windows 2000 var det bara 586 medan Windows Server 2003 låg på 478. I Vista hade man 639 säkerhetshål de första 6 månaderna.
Edit:
Aha, utan skiva blir det svårt. Känns dumt att köpa något dyligt med. Men vad är det med Ubuntu din kära mor inte tycker om?

Edit:
Aha, utan skiva blir det svårt. Känns dumt att köpa något dyligt med. Men vad är det med Ubuntu din kära mor inte tycker om?

Jag menar ju givetvis med säkerhetsuppdateringar, SP4 etc.Hund skrev:Så sant så. Det var jag som mindes fel.Det var XP som var värst med sina 1021 säkerhetshål. I Windows 2000 var det bara 586 medan Windows Server 2003 låg på 478. I Vista hade man 639 säkerhetshål de första 6 månaderna.
Edit:
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
-
- Kontakt:
Komplicerat:S det är vad hon tycker haha hon känner sig mer "trygg" i windows 2000 eftersom hon är van;) tänka sig haha men jag ska nog övertala henne:P
- Hixx
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Ett tips kan ju vara att starta upp hennes dator på en Ubuntuskiva, så kan hon ju köra det på sin dator och prova sig fram lite, utan att påverka den WIN2000 installation hon har nu. Sen kan hon ju ta ställning till om WIN2000 passar henne bättre, eller om hon vill testa Ubuntu på datorn.