Lite problem med installation of Picasa 3

Här kan du dela med dig av dina bästa tips och knep.
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
mhenriday
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Lite problem med installation of Picasa 3

Inlägg av mhenriday »

Häromsistens skulle jag hamta och installera Picasa 3 om my 64-bit Intrepid box. När jag försökte installera programmet direct m h a GDebi-paketinstallatören fick jag följande meddelande (som jag också fått, mutatis mutandi, tidigare vid försökt till installation av tidigare versioner):
/tmp/picasa_3.0.5719-02_amd64.deb could not be opened, because the associate helper application does not exist. Change the association in your preferences.
Vad är nu detta »associate helper application« och har någon några förslag på hur jag kan komma åt och ändra dessa inställningar ?...

Henri

PS : Nu gick det alldeles utmärkt att installera Picasa genom att använda följande procedure istället : .deb-packetet sparades på min hemmap och sedan öppnades med en dubbelklick, varefter den kunde installeras med paketinstallatören. Men detta krävde lite fler klick än absolute nödvändigt....
ds

PPS : Den version av Intrepid som jag använder är givetvis inte pre-alfa, utan beta, men det går tyvärr inte att föra in denna updaterade information under min profil. Förresten, varför är hela profilsektionen skriven på engelska ?!!...

Återgå till "Guider"