IRC i Pidgin?

ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

IRC i Pidgin?

Inlägg av ubot »

Jag har loggat in mig på Ubuntus sv IRC-kanal, men det verkar vara väldigt dött. 6 personer i rummet och ingen säger ett knyst. Eller är det jag som inte skickar meddelanden på rätt sätt? Jag varken ser andra prata eller får något svar när jag skickar meddelanden. Vad är det här?
Senast redigerad av 1 ubot, redigerad totalt 19 gånger.
Användarvisningsbild
Jarulf
Kontakt:

Re: IRC i Pidgin?

Inlägg av Jarulf »

ubot skrev:Jag har loggat in mig på Ubuntus sv IRC-kanal, men det verkar vara väldigt dött. 6 personer i rummet och ingen säger ett knyst. Eller är det jag som inte skickar meddelanden på rätt sätt? Jag varken ser andra prata eller får något svar när jag skickar meddelanden. Vad är det här?
Är det bara sex personer i rummer är du definitivt inte rätt.

#ubuntu-se på nätverket Freenode är rätt ställe att vara på.
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: IRC i Pidgin?

Inlägg av ubot »

Jarulf skrev:
ubot skrev:Jag har loggat in mig på Ubuntus sv IRC-kanal, men det verkar vara väldigt dött. 6 personer i rummet och ingen säger ett knyst. Eller är det jag som inte skickar meddelanden på rätt sätt? Jag varken ser andra prata eller får något svar när jag skickar meddelanden. Vad är det här?
Är det bara sex personer i rummer är du definitivt inte rätt.

#ubuntu-se på nätverket Freenode är rätt ställe att vara på.
Aha, jag klev in på #fu-se. Det står här http://ubuntu-se.org/IRC/. Fast det är klart det står generell kanal under också.

Här var det mer folk, över 100, men det sägs inte så mycket. Ser inga meddelanden.

Edit:

Ok, allt fungerar nu. :)
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"