Msn protocol tappar kontakt

Användarvisningsbild
Faie
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Msn protocol tappar kontakt

Inlägg av Faie »

Hej..

Imorse runt 0400-0800 (kanske var 0500) anyways.. så hoppa msn ner, och sedan gick det inte att koppla upp. Jag använder Pidgin den nya versionen som finns 2.5.1, sedan testade jag med amsn nya versionen. Men inget funka.. Jag fråga en bekant via ett webchat om deras msn var nere (de använder windows) och fick svar att allt var oki funka..

Nu händer det igen 20:25 och håller på fortfarande.

Jag minns att det var krångel förut när mircrosoft ändra ngt med sina gateways och servar, leta runt i morse efter infoo men hitta inget om detta skulle vara nu också. jag har kollat mina nätgrejer och alla andra program funkar fin fint, det finns ingen brandvägg just nu som skulle störa..

Jag undrar om flera här har haft problem idag, kanske till och med vid samma tillfällen?
kunde ni lösa problemet eller vet ni vad det kan bero på?

tack på förhand

//ADrop
Användarvisningsbild
dmz

Re: Msn protocol tappar kontakt

Inlägg av dmz »

MSNP är ju inte direkt känt för att vara stabilt:

Kod: Markera allt

socket.error: (111, 'Connection refused')
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
richie

Inlägg av richie »

Hej, även jag har problem med MSN, se: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=188&t=32713
Jag har inte kunnat ansluta nån gång efter igår kväll, kanske 22-tiden. Är det samma fel du får med pidgin? "Anslutningsfel från Notification servern:Läsfel"
Användarvisningsbild
Faie
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av Faie »

richie skrev:Hej, även jag har problem med MSN, se: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=188&t=32713
Jag har inte kunnat ansluta nån gång efter igår kväll, kanske 22-tiden. Är det samma fel du får med pidgin? "Anslutningsfel från Notification servern:Läsfel"
yup precis det felet fick jag också..
nu har det funkar igen som vanligt..mm antar att det är ms som gör allt för att sätta käppar i hjulet för 3rd part och sådant.. mm kanske var lite elakt sagt men ibland känns det som det...
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"