Har tidigare installerat olika program via Synaptic Package Manager utan några problem.
MEN nu får jag alltid samma fel oavsett vad jag försöker installera:
W: Failed to fetch http://se.archive.ubuntu.com/ubuntu/poo ... 10_all.deb
Kunde inte ansluta till localhost:4001 (127.0.0.1). - connect (111 Connection refused)
Vad har hänt? Hur gör jag för att få Synaptic att fungera igen?
Problem med Synaptic - fel vid installation av pgm [LÖST]
Problem med Synaptic - fel vid installation av pgm [LÖST]
Senast redigerad av 2 mstorsjo, redigerad totalt 15 gång.
Re: Problem med Synaptic - fel vid installation av pgm
Har du installerat anon-proxy ?
Isf kommer du förbi proxyn genom att starta upp Synaptics och välja Inställningar -> Inställningar i menyn och sen välja mappen Nätverk. Där checkar du sen i Direktanslutning till Internet och verkställer.
Isf kommer du förbi proxyn genom att starta upp Synaptics och välja Inställningar -> Inställningar i menyn och sen välja mappen Nätverk. Där checkar du sen i Direktanslutning till Internet och verkställer.
Re: Problem med Synaptic - fel vid installation av pgm
Jag installerade anon-proxy för några dagar sedan...
Det fungerade inte att checka i "Direktanslutning till Internet jag fick samma fel i alla fall. Efter att ha avinstallerat anon-proxy och startat om datorn så fungerade det, så det måste ha varit den som var boven i dramat
Det fungerade inte att checka i "Direktanslutning till Internet jag fick samma fel i alla fall. Efter att ha avinstallerat anon-proxy och startat om datorn så fungerade det, så det måste ha varit den som var boven i dramat