Med virtuell champagne!tweeek skrev:Nice, hur firar vi? :]
Utanför ämnet: Freeleech?
Välkommen Linus92vulfgar skrev:Välkommen Linus92!
91 kom Linux till och när GNU/Linux kom till är ju en bra fråga men kan inte hitta något som säger 92?Bowmore skrev:Passande namn. Tänker på att det var väl 1992 som GNU/Linux föddes
Sökte just på villkoret gnu linux 1992 och fick t.ex framKiviE skrev:91 kom Linux till och när GNU/Linux kom till är ju en bra fråga men kan inte hitta något som säger 92?Bowmore skrev:Passande namn. Tänker på att det var väl 1992 som GNU/Linux föddes
Enligt RMS så blev Linuxkärnan fri mjukvara 1992. Innan dess hade den en för restriktiv licens.KiviE skrev:91 kom Linux till och när GNU/Linux kom till är ju en bra fråga men kan inte hitta något som säger 92?Bowmore skrev:Passande namn. Tänker på att det var väl 1992 som GNU/Linux föddes
Nä, snarare visar det ju på att 10 000 medlemmar behöver (eller har behövt) hjälpstorkeen skrev:märks inte att det är 10 000 medlemmar när man inte får hjälp :/
Ja det där var ju väldigt diffust. Men du har rätt att begreppet föddes då.Bowmore skrev:Sökte just på villkoret gnu linux 1992 och fick t.ex framKiviE skrev:91 kom Linux till och när GNU/Linux kom till är ju en bra fråga men kan inte hitta något som säger 92?Bowmore skrev:Passande namn. Tänker på att det var väl 1992 som GNU/Linux föddes
http://en.wikipedia.org/wiki/GNU/Linux_ ... ontroversy
sen är det ju frågan om det var 1992 eller 1994 då v1.0 släpptes, men begreppet GNU/Linux föddes i varje fall -92
Otrevligt sagt när du har fått hjälp av Ulsak i den här tråden som är den enda hjälptråden du har startat.storkeen skrev:märks inte att det är 10 000 medlemmar när man inte får hjälp :/
tweeek skrev:Otrevligt sagt när du har fått hjälp av Ulsak i den här tråden som är den enda hjälptråden du har startat.storkeen skrev:märks inte att det är 10 000 medlemmar när man inte får hjälp :/
Sedan visar det vilken nivå du ligger på när du avslutar med:
Du har fått hjälp men ingen har funnit en lösning på just ditt problem. Jag tycker inte du ska skylla det på forumet och dess medlemmar.storkeen skrev:EDIT: har fixat nytt bios men fungerar fortfarande inte . skit i linux nu efterssom det ionte finns tillräckligt med hjälp att få . så Bye . KUK windows here i come.
Bra att du tog bort det sista du skrev.storkeen skrev: ja jag tog bort det fula slutet . men jag var så förbannad på att inte få till det är så less på windows med allt ochallt som hör till så ville ha linux igen har provat några gånger men ändrar mig ( sist var för att torrent klienten inte skickade ut "info" till trackern . men nu har jag bestämt att jag skall ha linux . tog bort det fula i slutet för jag får väl lära mig vänta tills nån kommit på något. skulle behöva någon på msn eller liknande för "live" prata
Några urklippKiviE skrev:Ja det där var ju väldigt diffust. Men du har rätt att begreppet föddes då.
Källa: http://www.gnu.org/gnu/gnu-history.htmlBy 1990 we had either found or written all the major components except one—the kernel. Then Linux, a Unix-like kernel, was developed by Linus Torvalds in 1991 and made free software in 1992. Combining Linux with the almost-complete GNU system resulted in a complete operating system: the GNU/Linux system.
Källa: http://guadec.expectnation.com/guadec08 ... /detail/62Ole Tange has worked as Hostmaster for .dk, as a security consultant, as network admin, as site reliablility engineer, and is now working as developer. He has worked with UNIX since 1991, GNU/Linux since 1992, and in 1996 he deleted his Microsoft Windows partition.
tutan130 står det här.Grön Göling skrev:Men vem blev medlem 9999 egentligen?
En mycket intressantare siffra i mina ögon sett.
Jag älskar Ubuntu Cola!SakJur skrev:Välkommen Linus92vulfgar skrev:Välkommen Linus92!
Nej, med UBUNTU COLA!!!