Kan inte få igång azureus. ingen port öppen: NAT fel

Användarvisningsbild
Stirner
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Kan inte få igång azureus. ingen port öppen: NAT fel

Inlägg av Stirner »

Hejsan försöker få igång en bra bittorrent client på min nya fina Asus eeePC 900
Så jag drog hem azuarus. problemet är bara att när jag försöker confa den så får jag följande meddelande när jag testar NAT/firewall port:
Testar port 6882 ...
NAT Fel - Connect attempt to 91.149.33.55:6882 (your computer)
timed out after 20 seconds. This means your port is probably closed.

har testat en mängd olika portar med samma resultat och det har aldrig krånglat förut :-\

Ska kanske tillägga att jag kör Hardy på min maskin allt funkar förträffligt till och med mobilt bredband och trådlöst nätverk har jag fått igång förvånandsvärt enkelt.

är bara denna brist att lösa nu.
jansson
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Kan inte få igång azureus. ingen port öppen: NAT fel

Inlägg av jansson »

Det värkar som om du har en brandvägg som blockerar portarna.

Har du en router? Mjukvarubrandvägg? Det finns en inbyggd i Ubuntu har jag för mig men den ska inte ställa till med något problem om du inte ändrat på något explicit (gör inte det för mig iaf).

Har du testat med någon annan bit-torrent-klient? Jag kan tipsa om Deluge som är en rätt enkel men ända kapabel klient. I princip all funktionalitet bygger på plugg-ins som bara är att bocka för/av om man vill aktivera/avaktivera vilket leder till att det är lättare att hitta i inställningar osv. Helt enkelt finns all funktionalitet utan att det blir bloat av allt ihop, vilket det i min mening blir av Azureus.
Den finns i förådet.
deluge-torrent
Den här funktionen har jag inte sett förut (APT-länk direkt i forumet alltså). Asbra ju! Borde användas mera. Är den nya?
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"