Hej Alla.
Jag undrar över en sak. Jag lagt in VLC v0.8.6e. Nyligen var in på VLC hemsida. Nu undrar jag om hur man uppgrader ens VLC från VLC v0.8.6e till VLC v0.9? Jag är nybörjare på Ubuntu så jag är inte säker på hur man gör. Och är rädd att jag gör något fel och så att allt går åt skogen. Tack på förhand.
Med Vänliga Hälsningar från
Krille70
VLC
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Re: VLC
Det beror på de personer som ansvarar för paketutgivningen, vilket i sin tur i de flesta fallen är lika med Ubuntus community. Med tanke på att HH är LTS vore det kanske skumt om senaste VLC inte kom ut för det. Å andra sidan finns det inget som hindrar dig från att kompilera det själv.Suave skrev:Kommer den senaste VLC versionen att finnas tillgänglig för nedladdning för de som använder H.H 8.04?Lars skrev:Enklast är att vänta tills Ubuntu 8.10 kommer ut, det är bara 18 dagar kvar.
Den som lever fårse helt enekelt.eyerouge skrev:Det beror på de personer som ansvarar för paketutgivningen, vilket i sin tur i de flesta fallen är lika med Ubuntus community. Med tanke på att HH är LTS vore det kanske skumt om senaste VLC inte kom ut för det. Å andra sidan finns det inget som hindrar dig från att kompilera det själv.Suave skrev:Kommer den senaste VLC versionen att finnas tillgänglig för nedladdning för de som använder H.H 8.04?Lars skrev:Enklast är att vänta tills Ubuntu 8.10 kommer ut, det är bara 18 dagar kvar.
Man kan installera VLC 0.9.4 via Hardy backports, men jag kan inte rekommendera det just nu. Den fungerar inte så bra ännu under Hardy. Version 0.9.3 var bättre.
Så, vänta på en bättre VLC-version eller, som sagt, vänta på Intrepid.
Så, vänta på en bättre VLC-version eller, som sagt, vänta på Intrepid.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.