FF Bokmärken -> IE Favoriter

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Johanna
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

FF Bokmärken -> IE Favoriter

Inlägg av Johanna »

Ja, jag var ju tvungen att slänga ut Ubuntu och installera XP igen på sambons laptop :'(

Naturligtvis använder jag FOSS så gott det går och Firefox då också, men ja... det hade ändå varit trevligt att ha mina bokmärken i IE ifall (har hänt ett par gånger) att någon sida "fixas till" och sedan gnäller på FF att det inte fungerar alls, eller så fungerar den inte som den ska i den webbläsaren, även om det nu bara tar någon dag eller två för vem som nu ansvarar för sidan att fixa det. Jag har trots allt tålamod med amatörer (herregud, jag är sämre än dessa på det här med hemsidebyggande för jag kan absolut nada om det) men jag vill ändå komma åt deras hemsidor ibland ;)

Går det att få Firefox 3s bokmärken som favoriter i Internet Explorer 7 på ett smidigt sätt? eller har Microsoft skjutit sig själva i foten?
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: FF Bokmärken -> IE Favoriter

Inlägg av Lars »

Bokmärkena ligger i en HTML-fil som ligger någonstans under C:\Documents and Settings\<användare>\Application Data\Mozilla\Profiles\default\, det heter bookmarks.html
Johanna
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: FF Bokmärken -> IE Favoriter

Inlägg av Johanna »

Jo det vet jag, jag har exporterat dem som en html-fil rätt till Mina dokument dessutom :) Problemet ligger mer i att hitta var i IE man importerar dem rakt upp och ner :-\

*ändrade lite i första inlägget*
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"