Hejsan.
Jag använder Ubuntu, fast har installerat Openbox och använder det, på grund av stabilitets problem i GNOME. Jag tänkte utveckla ett program till det i Java, där jag har en ikon i "trayen", som jag kan använda för att styra systemet. Problemet är bara att uppenbarligen kan jag inte använda "trayen". Tror det beror på Openbox. Är det någon som vet hur man kan få en tray ikon för ett java program i Openbox?
Egentligen vet jag att det är "bäst" att byta till något språk som python, som är mer integrerat med Linux och fungerar bättre. Men jag håller redan på att lära mig Java, och vill inte lära mig något mer vid sidan av. Är dålig på att ha många bollar i luften, och skulle helst undvika detta.
Bästa hälsningar,
lord.
Java och openbox?
- DeepThought
Re: Java och openbox?
Jag ber om ursäkt om frågan är dum och jag helt har missförstått din fråga, men: kör du någon tray alls just nu? Vilken?
Hehe, ingen fara. Jag har kört två stycken. Föredrar bmpanel, den inkluderar en tray. När den inte fungerade testade jag en som jag vet fungerar: gnome-panel. Den har också en tray. Men det fungerade inte. Bytte jag till GNOME istället fungerade det utmärkt, men jag vill köra Openbox. Hoppas det här ger någon ledtråd.
Vad returnerar SystemTray.isSupported() i java.awt.SystemTray för de olika miljöerna du testar?
False när jag kör Openbox. True när jag kör GNOME. Jag har testat med Fluxbox med, och då returnerar den false.