Använda tvn som bildskärm?

Okänd

Inlägg av Okänd »

Hej allihopa.

Jag har funderat en hel del och den stora frågan ajg ställer mig hela ti den är varför jag spelar mina spel på en 17tummare när jag istället kan köra på min Samsung HD-tv som är en 32-tummare. När jag har testat runt lite tidigare så har jag stött på att bilden ibland kan flimra (i vänstra sidan av skärmen) och detta oroar mig lite.

Jag har hängt med lite i olika trådar på nätet där vissa pratar om uppdateringsintervaller och dylikt och det kan ju vara en möjlighet men även det att jag inte har ett särskilt bra grafikkort.

Så min fråga är om någon av er har provat att köra datorn via TVn någon gång :).

P.S Jag ska prova med min "spelburk" för att se om det går bättre med den men man är ju ändå lite halvskraj om man kan påverka TVn "negativt".
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag valde att skippa tvn som datorbildskärm för jag fick alldeless för ont i ögonen av det :/
zoddic

Inlägg av zoddic »

Min tv flimrar som tusan ända tills jag rycker ur antenn-kabeln. Då blir bilden bra igen, antar att det är nån slags störning :|
Okänd

Inlägg av Okänd »

Du kan behöva en jordavskiljare för antenn eller s.k mantelströmfilter. Finns på kjell.com artikelnummer 30411. Clas har den säkert med.

/Andy
zoddic

Inlägg av zoddic »

[quote="Bolanski"]Du kan behöva en jordavskiljare för antenn eller s.k mantelströmfilter. Finns på kjell.com artikelnummer 30411. Clas har den säkert med.

/Andy[/quote]
Jahaja, då har man lärt sig nåt nytt. Tackar :)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Det är inte säkert du behöver en sån. Men den kostar bara 79kr så det kan ju vara värt ett försök. Vad den gör är helt enkelt att inte jorda din tv från antennutaget. Det som brukar strula är just när man har en jordning i antenn och en annan ifrån en annan källa, din dator i detta fallet.

Det brukar oftast bli brum i ljudet om du har flera jordpunkter så jag vet inte om bilden brukar bli påverkad. Prova och hör av dig om du fick ordning på det.

/Andy
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"