terminalen
-
- Kontakt:
terminalen
vart hittar jag någon schysst komma igång tutorial till terminalen?
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
terminalen
AndyHeather, allt du kan göra grafiskt + mycket mer kan du göra i din terminal. Vad exakt är det du vill ha en guide om i terminalen? Jag antar att du tänker på dom vanligaste sakeran som mapporietering, radering, kopiering, installering etc. Stämmer det? 

Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
terminalen
kolla in http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=990636
kan vara lite gammal men det mesta finns med
kan vara lite gammal men det mesta finns med
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
terminalen
Här finns en massa kommandon
http://floppix.com/labs.html
http://floppix.com/labs.html
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

terminalen
[quote="AndyHeather"]vart hittar jag någon schysst komma igång tutorial till terminalen?[/quote]
Det står mycket smått och gott på en av de många Wikisidorna vi har, http://ubuntu-se.org/Wiki/Terminalhantering. Det täcker grundläggande hantering och om du skulle känna att du vill lära dig mer så är Google din vän
Det står mycket smått och gott på en av de många Wikisidorna vi har, http://ubuntu-se.org/Wiki/Terminalhantering. Det täcker grundläggande hantering och om du skulle känna att du vill lära dig mer så är Google din vän

terminalen
ursäkta mitt tidigare inlägg...
Varför gå över ån efter vatten (finns ju mycket bra info i vår wiki)
Varför gå över ån efter vatten (finns ju mycket bra info i vår wiki)
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
terminalen
[quote="Trazan"]ursäkta mitt tidigare inlägg...
Varför gå över ån efter vatten (finns ju mycket bra info i vår wiki)[/quote]
Ja, det finns det ju
... och på svenska oxå. 
Varför gå över ån efter vatten (finns ju mycket bra info i vår wiki)[/quote]
Ja, det finns det ju

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

terminalen
Lugna puckar Trazan, det finns för mycket info på Internet. Det är det som är problemet
. Men om det inte finns på Wikin så är det bara att börja gräva 

terminalen
Helloj!
När man sänder E-Mail så har mina mottagare (Win-xp) klagat på mysko tecken o annan otydlighet i skriften. Detta har nog varit uppe tidigare skulle jag tro men kan någon ge en hint om vad det beror på och hur man åtgärdar detta. Man känner ju en viss olust om man skall göra banktransaktioner via nätet om vissa tecken skulle misstolkas så att man kanske skickar iväg 10.000 spänn istället för 100 urrrk! Det handlar om att XP;n tolkar vissa ascekoder annorlunda än de som Ubuntu levererar. Tacksam för svar i denna viktiga sak.
M.V.H. Lasse
När man sänder E-Mail så har mina mottagare (Win-xp) klagat på mysko tecken o annan otydlighet i skriften. Detta har nog varit uppe tidigare skulle jag tro men kan någon ge en hint om vad det beror på och hur man åtgärdar detta. Man känner ju en viss olust om man skall göra banktransaktioner via nätet om vissa tecken skulle misstolkas så att man kanske skickar iväg 10.000 spänn istället för 100 urrrk! Det handlar om att XP;n tolkar vissa ascekoder annorlunda än de som Ubuntu levererar. Tacksam för svar i denna viktiga sak.
M.V.H. Lasse
terminalen
[quote="Borodin"]Helloj!
M.V.H. Lasse[/quote]
Först när det gäller banktranskationer så behöver du nog inte oroa dig. Jag har Swedbank och har fört över åtskilliga tusenlappar mellan konton utan att någonsin få ett problem
. Vilken email-klient använder du förresten?
M.V.H. Lasse[/quote]
Först när det gäller banktranskationer så behöver du nog inte oroa dig. Jag har Swedbank och har fört över åtskilliga tusenlappar mellan konton utan att någonsin få ett problem

- weaver73
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
terminalen
[quote="Borodin"]Helloj!
M.V.H. Lasse[/quote]
Starta gärna en egen tråd som avhandlar just ditt problem, ty det kan vara svårt för folk som kan hjälpa dig att få för sig att titta i just den här tråden som handlar om terminalen.
Peace!
-W-
M.V.H. Lasse[/quote]
Starta gärna en egen tråd som avhandlar just ditt problem, ty det kan vara svårt för folk som kan hjälpa dig att få för sig att titta i just den här tråden som handlar om terminalen.
Peace!
-W-
- Ubuntu User # 9002 -
- Linux User # 435415 -
- Linux User # 435415 -
terminalen
Du läste mina tankar weaver73 men du gick ett steg senare och sa dem
. Jag måste erkänna att jag var lite lat där och eftersom tråden redan var löst så tänkte jag att man kunde lika gärna fortsätta
. Mitt fel :p. Var vänlig och följ weaver73s och min önskan om att du startar en ny tråd ang. din fråga Borodin
. Vi vill ju inte förvirra folk och oss själva genom att posta flera ämnen i samma tråd