Ubuntu har börjat dala

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
whac
Kontakt:

Ubuntu har börjat dala

Inlägg av whac »

Någon mer än mig som tycker att ubuntu har börjat dala sedan version 7.10?

Först compiz som default i 7.10 som segar ner datorn. Sedan en version av pulseaudio som inte var redo och en betaversion av firefox3 i 8.04 en LTS version. Och nu i 8.10 ett extremt oigenomtänkt nytt gränsnitts-tema som default. Se för er själva: https://wiki.ubuntu.com/Artwork/NewHumanTesting

Vad blir nästa idiotiska påhitt? simulera windows och macosx? https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Incomin ... erm_Vision

Fortsätter dom på den här nivån med att distrubera ogenomtänkta idéer och halvfärdiga projekt så blir det nog byte till en annan dist för min del. Någon som håller med? Eller är jag genomond nu? ;D
Användarvisningsbild
webaake
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Ubuntu har börjat dala

Inlägg av webaake »

Nä. Man skall vara hälsosamt skeptisk. Jag gillar inte Plug'n'play tänkandet, det verkar vara en microsoftgrej, tycker jag.

8.04 var inte bra, MEN det är kanon nu!
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

I mitt tycke är inte ubuntu på dekis utan det är gnome.
whac skrev:Vad blir nästa idiotiska påhitt? simulera windows och macosx?
Du har nästan rätt. wine är en implementation av windows api:et. Som tur kommer den inte installerat per default så där krävs ingen städning, det finns nog de som tycker att den borde installeras direkt... Men däremot kommer en runtime miljö för dotNet installerad med ubuntu. imo mega blää.
KiviE

Inlägg av KiviE »

Därför man installerar det man behöver ist för en standard installation ;)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Man kan bara hoppas på att 8.10 blir bättre. Jag använder mig inte av PulseAudio utan ändrade detta direkt.
Dessutom har jag Firefox 2 installerat bara för krånglet med Flash (har säkert blivit bra nu när den stabila versionen kommit ut).
Kunde dom inte fixa en Ubuntu-release där bara program som är stable tillåts?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
mcNisse

Inlägg av mcNisse »

Det där med firefox, så tycker jag det var helt rätt att ta in trean. Att ligga på version två när man vill ligga i framkant när det gäller versioner är inte bra.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Compiz Fusion är inte slött, det körs ju bra på en gammal sunkig P3:a utan problem. :P

Pulse Audio fick mycket kritik men jag vet inte om allt var befogat? Enda nackdelen är väl att paketet för att få ljud till flash inte följer med som standard av någon anledning.

Firefox 3 var stabil när den kom med 8.04, vad är hemskt med det?

8.10 kommer med samma utseende som 8.04.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
prafjessor
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av prafjessor »

Hund skrev: 8.10 kommer med samma utseende som 8.04.
Jag trodde Ibex skulle få ett helt nytt utseende... iaf var det en massa tal om det iom Hardys release. Struntade de bara i det, eller?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

prafjessor skrev:
Hund skrev: 8.10 kommer med samma utseende som 8.04.
Jag trodde Ibex skulle få ett helt nytt utseende... iaf var det en massa tal om det iom Hardys release. Struntade de bara i det, eller?
Jag läste någonstans att man gått tillbaka till det med traditionella temat för ett tag sedan. Vet inte vart jag läste det men.
Calmeida
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Calmeida »

Haha, så mycket för aspirationen att slå Apple på gränssnitt. Dream on säger jag bara.
Användarvisningsbild
Beer

Inlägg av Beer »

Calmeida skrev:Haha, så mycket för aspirationen att slå Apple på gränssnitt. Dream on säger jag bara.
Att just slå blir nog svårt.
Christian Johansson

Inlägg av Christian Johansson »

Gnome börjar nog bli lite väl tungt tycker jag. Jag tycker mig ha sett fler och fler inlägg om Xubuntu men det kan vara som jag inbillar mig. Jag tycker i alla fall att Xubuntu/Xfce verkar vara ett bra alternativ (har Xubuntu 8.04 på datorn bredvid mig, dock inte den jag sitter vid just nu).

Att ta in Firefox 3 trots att den var i beta-version var både bra och dåligt, bra på så sätt att 8.04 är en LTS-version som ska vara i 3 år och då skulle Firefox 2 bli för gammal, dåligt p.g.a. att t.ex. banker oftast inte stödjer beta-versioner av webbläsare.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Christian Johansson skrev:Gnome börjar nog bli lite väl tungt tycker jag. Jag tycker mig ha sett fler och fler inlägg om Xubuntu men det kan vara som jag inbillar mig. Jag tycker i alla fall att Xubuntu/Xfce verkar vara ett bra alternativ (har Xubuntu 8.04 på datorn bredvid mig, dock inte den jag sitter vid just nu).

Att ta in Firefox 3 trots att den var i beta-version var både bra och dåligt, bra på så sätt att 8.04 är en LTS-version som ska vara i 3 år och då skulle Firefox 2 bli för gammal, dåligt p.g.a. att t.ex. banker oftast inte stödjer beta-versioner av webbläsare.
Jag gjorde en rätt basic installation med Ubuntu förut. 66 processer och 54MB RAM, ingen Swap användes. Jag tycker inte det är vidare farligt.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"