..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Någon mer än mig som tycker att ubuntu har börjat dala sedan version 7.10?
Först compiz som default i 7.10 som segar ner datorn. Sedan en version av pulseaudio som inte var redo och en betaversion av firefox3 i 8.04 en LTS version. Och nu i 8.10 ett extremt oigenomtänkt nytt gränsnitts-tema som default. Se för er själva: https://wiki.ubuntu.com/Artwork/NewHumanTesting
Fortsätter dom på den här nivån med att distrubera ogenomtänkta idéer och halvfärdiga projekt så blir det nog byte till en annan dist för min del. Någon som håller med? Eller är jag genomond nu?
I mitt tycke är inte ubuntu på dekis utan det är gnome.
whac skrev:Vad blir nästa idiotiska påhitt? simulera windows och macosx?
Du har nästan rätt. wine är en implementation av windows api:et. Som tur kommer den inte installerat per default så där krävs ingen städning, det finns nog de som tycker att den borde installeras direkt... Men däremot kommer en runtime miljö för dotNet installerad med ubuntu. imo mega blää.
Man kan bara hoppas på att 8.10 blir bättre. Jag använder mig inte av PulseAudio utan ändrade detta direkt.
Dessutom har jag Firefox 2 installerat bara för krånglet med Flash (har säkert blivit bra nu när den stabila versionen kommit ut).
Kunde dom inte fixa en Ubuntu-release där bara program som är stable tillåts?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Det där med firefox, så tycker jag det var helt rätt att ta in trean. Att ligga på version två när man vill ligga i framkant när det gäller versioner är inte bra.
Compiz Fusion är inte slött, det körs ju bra på en gammal sunkig P3:a utan problem.
Pulse Audio fick mycket kritik men jag vet inte om allt var befogat? Enda nackdelen är väl att paketet för att få ljud till flash inte följer med som standard av någon anledning.
Firefox 3 var stabil när den kom med 8.04, vad är hemskt med det?
Gnome börjar nog bli lite väl tungt tycker jag. Jag tycker mig ha sett fler och fler inlägg om Xubuntu men det kan vara som jag inbillar mig. Jag tycker i alla fall att Xubuntu/Xfce verkar vara ett bra alternativ (har Xubuntu 8.04 på datorn bredvid mig, dock inte den jag sitter vid just nu).
Att ta in Firefox 3 trots att den var i beta-version var både bra och dåligt, bra på så sätt att 8.04 är en LTS-version som ska vara i 3 år och då skulle Firefox 2 bli för gammal, dåligt p.g.a. att t.ex. banker oftast inte stödjer beta-versioner av webbläsare.
Christian Johansson skrev:Gnome börjar nog bli lite väl tungt tycker jag. Jag tycker mig ha sett fler och fler inlägg om Xubuntu men det kan vara som jag inbillar mig. Jag tycker i alla fall att Xubuntu/Xfce verkar vara ett bra alternativ (har Xubuntu 8.04 på datorn bredvid mig, dock inte den jag sitter vid just nu).
Att ta in Firefox 3 trots att den var i beta-version var både bra och dåligt, bra på så sätt att 8.04 är en LTS-version som ska vara i 3 år och då skulle Firefox 2 bli för gammal, dåligt p.g.a. att t.ex. banker oftast inte stödjer beta-versioner av webbläsare.
Jag gjorde en rätt basic installation med Ubuntu förut. 66 processer och 54MB RAM, ingen Swap användes. Jag tycker inte det är vidare farligt.