Problem med flash-video [LÖST]
Problem med flash-video [LÖST]
Jag har Gnash installerat, men kan fortfarande inte se på flash-video i Firefox, typ YouTube. Får bara upp en grå ruta. Reklam fungerar dock utmärkt när inte Flashblock är på. Jag har installerat den ofria varianten, men lyckas inte aktivera den under tillägg, kan inte välja den överhuvudtaget.
Så frågorna är följande:
Hur aktiverar jag den ofria flashspelaren?
Om detta inte löser nåt, vad kan jag då hitta på?
Så frågorna är följande:
Hur aktiverar jag den ofria flashspelaren?
Om detta inte löser nåt, vad kan jag då hitta på?
Senast redigerad av 1 Karyn, redigerad totalt 28 gånger.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Problem med flash-video
Hmm, är lite osäker på vilken ofri flashspelar du testat. Gå till System → Administration → Pakethanteraren Synaptic → sök på gnash, avinstallera den, sök sen på flashplugin-nonfree och installera den så bör det funka bättre.
När det gäller flashblock så har det ibland hjälpt för mig om jag lägger till tex youtube i listan så att den inte blockar flash där, annars får jag också bara en grå ruta ibland
När det gäller flashblock så har det ibland hjälpt för mig om jag lägger till tex youtube i listan så att den inte blockar flash där, annars får jag också bara en grå ruta ibland
Efter att ha tagit bort Gnash i Synaptic funkar Youtube... nästan. Jag får video men inget ljud. Har för mig att jag såg något om det här på forumet när jag letade tidigare, så jag ska kika runt.
(Jag hade redan installerat flashplugin-nonfree)
(Jag hade redan installerat flashplugin-nonfree)
- Cadryc
Tror det kan hjälpa att installera libflashsupport
EDIT rättade flashlib-support till libflashsupport
EDIT rättade flashlib-support till libflashsupport
Senast redigerad av 1 Cadryc, redigerad totalt 28 gånger.
Finns ditt användarid med i utskriften av
Kod: Markera allt
grep audio /etc/group
Cadryc:
Jag kan inte hitta något sådant paket/program. Varken med Synaptic eller Lägg till/Ta bort.
Bowmore:
Ja. Ljud fungerar i resten av systemet (vad jag märkt).
Jag kan inte hitta något sådant paket/program. Varken med Synaptic eller Lägg till/Ta bort.
Bowmore:
Ja. Ljud fungerar i resten av systemet (vad jag märkt).
Bara undrade för ljud fungerar i "resten" av systemet utan att du behöver vara medlem i gruppen audio. Däremot måste du vara medlem i audio för att flash ska fungera. Men det var du alltså.
- Cadryc
Ber om ursäkt, libflashsupport ska ska det vara och ingenting annat, installeras genom SynapticKaryn skrev:Cadryc:
Tack så mycket! Nu funkar det som det ska.