Jag har ett problem med med videospelaren VLC i Ubuntu. Ljudet fungerar bara ibland, och om man startar om datorn så fungerar det igen :s Jag vet inte vad jag ska ge för annan info. Jag sitter på en zepto 3215w.
Hoppas att någon av er har en lösning till mig
//Fält
Inget ljud i VLC - ibland
Re: Inget ljud i VLC - ibland
Jag har samma problem med min Zepto 3215 när jag har haft den i vänteläge. Vid omstart fungerar det igen.
Kan det vara likadant för dig?
Varför betala dyrt för sekunda vara när prima är gratis?
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Inte för att jag har samma hårdvara som er, men har ni testat att använda andra inställningar i VLC? Inställningar >> Ljud >> Utmatningsmoduler ... kan kanske fungera bättre med annan setup.
Ja, nu när du säger det så är det nog efter att datorn legat på över natten, och då gått över till vänteläge.roja skrev:Jag har samma problem med min Zepto 3215 när jag har haft den i vänteläge. Vid omstart fungerar det igen.
Skall testa.eyerouge skrev:Inte för att jag har samma hårdvara som er, men har ni testat att använda andra inställningar i VLC? Inställningar >> Ljud >> Utmatningsmoduler ... kan kanske fungera bättre med annan setup.
Det kan tilläggas att det bara är VLC som inte fungerar. Tex youtube har jag ljud på.
- Evangeline
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Jag har också problem med det
Ljudet har aldrig fungerat i VLC för mig, sen jag bytte till ubuntu. Och i Movie Player hackar det.

Iband stjäl Firefox och hemsidor med flash, ljudet från VLC. Men då räcker det oftast att stänga av FF. Det har gett mig panik flera gånger.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
- kollektivist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
För mig fungerar ljudet i VLC oftast, men ibland kommer det stunder på tio sekunder då det blir tyst och knastrar istället. Om jag då byter till "omvänd stereo" så kommer ljudet tillbaka, om det sen försvinner igen är det bara att byyta tillabaka till vanlig stereo.