När kommer nya VLC till Ubuntu?
När kommer nya VLC till Ubuntu?
När kommer nya VLC dyka upp i Ubuntus uppdaterinagr egentligen, någon som vet?
Senast redigerad av 1 ubot, redigerad totalt 21 gånger.
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: När kommer nya VLC till Ubuntu?
Antagligen med intrepid eller versionen efter det. Det brukar bara komma säkerhetspatchar och mindre uppdateringar till förråden. Detta för att inte bryta beroenden.
Aha, ok, så då är det struligt att installera nya VLC själv också då eller, om det är massa beroenden att ta hänsyn till?mcNisse skrev:Antagligen med intrepid eller versionen efter det. Det brukar bara komma säkerhetspatchar och mindre uppdateringar till förråden. Detta för att inte bryta beroenden.
Här är en tråd om att kompilera VLC själv;
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=323855&page=3
Den skall funka på version 0.9.0, kanske också på version 0.9.2.
Nån som orkar?
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=323855&page=3
Den skall funka på version 0.9.0, kanske också på version 0.9.2.
Nån som orkar?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Funkar fint Kivie! T o m undertexterna!
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Jag väntar nog på nästa Ubuntu. Det är inte så akut, tänkte bara att det kanske kom med i en uppdatering till Hardy, men, men, jag får väl hålla mig till tåls ett tag.
hmm jag tror att den nya vlc kommer att släppas i backports förråden till ubuntu
Vad är backportsförråd?toxic76 skrev:hmm jag tror att den nya vlc kommer att släppas i backports förråden till ubuntu
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Bakåtporteringar tror jag man kan säga på svenska, men det gör det inte så mycket tydligare. Man "portar" nya programversioner för en "äldre" os-versioner, ungefär.
System → Administration → Programvarukällor → fliken Uppdateringar bocka för Uppdateringar utan officiellt stöd (hardy-backports)
Någon som vet om nya VLC har bättre stöd för media-tangenter i Ubuntu?
System → Administration → Programvarukällor → fliken Uppdateringar bocka för Uppdateringar utan officiellt stöd (hardy-backports)
Aha, men det räcker, man modifierar nya VLC till att fungera på gamla Ubuntu. Fast jag tycker det är konstigt att det ska vara så svårt att få nya programversioner att fungera på Ubuntu 8.04. Det borde väl mer eller mindre bara gå att uppdatera utan massa strul?Cadryc skrev:Bakåtporteringar tror jag man kan säga på svenska, men det gör det inte så mycket tydligare. Man "portar" nya programversioner för en "äldre" os-versioner, ungefär.
Senast redigerad av 1 ubot, redigerad totalt 18 gånger.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Antar att det skulle bli fråga om en ominstalaltion, och då måste de kontrollera så att nya VLC fungerar på hardy. Det har de inte tid till så därför läggs den under "uppdateringar utan officiellt stöd"