CDon:s hyrvideo tjänst

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Sualo
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

CDon:s hyrvideo tjänst

Inlägg av Sualo »

Hejsan Ubuntu vänner
Tänkte prova på att titta på streamad hyrfilm från CDon efter tips från vänner. Är nu lite irriterad. Det visade sig att man måste använda IE 6 eller senare för att kunna använda tjänsten. Trist, det är verkligen svårt att vara laglydig när det är så mycket mer besvär och spärrar när man försöker göra rätt för sig än när man bryter mot lagen. Jag uppmuntrar er andra att göra som jag och skicka ett mejl till CDon så att de förstår att vi som använder Ubuntu inte gillar att bli uteslutna från det roliga av fåniga webbmasters.

MVH
Jonas
hagelnut
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: CDon:s hyrvideo tjänst

Inlägg av hagelnut »

Och vilket märkligt meddelande:

Internet Explorer 6 eller senare
Testet misslyckades
Vår tjänst är tyvärr inte kompatibel med din webbläsare, troligtvis använder du Firefox eller Opera.

CDON.COM Bredbandsfilm är byggd för Internet Explorer 6 eller senare. Detta program finns troligen redan installerat på din dator och i så fall hittar du det när du klickar på startknappen nere till vänster.

Om du inte har det installerat kan du ladda ner det gratis från Microsoft.

Klicka på Installera nedan så öppnas en sida där du kan ladda ner den senaste versionen av Internet Explorer. När du installerat programmet bör du starta om datorn innan du försöker igen.
Möjligheten att man kör något annat än windows verkar dom inte ens ha reflekterat över. Om man nu inte har internet explorer installerat så skulle jag nog tro att man antagligen inte har winwows heller.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"