Hej, jag behöver en noggrann beskrivning på hur jag ska dels "logga in som root" och sen kanske åxå hjälp med det som återstår för att få in den där adblock-plusaren i seamonkey. jag hittar inte just det hur LOGGA IN som root, kanske står det mitt på näsan men då ser jag det inte.....det står ju så när jag försöker installera adblock från pluggsidan.
Bengt
adblock till seamonkey, behöver hjälp
-
adblock till seamonkey, behöver hjälp
Senast redigerad av 2 hyvelbenke, redigerad totalt 14 gång.
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: adblock till seamonkey, behöver hjälp
Hittade det här. Kanske kan vara till någon hjälp.
http://www.cims.nyu.edu/systems/platforms/linux/general/applications.html#webbrowsers.02 skrev:
How do I install Adblock for SeaMonkey?
To install Adblock, an extension that allows you to block pop-up ads and website banners, visit Mozilla's Adblock download site, and click on the Dev.Builds link. Scroll down to the bottom of the page and click the Adblock 0.5 d3 nightly 42link, and confirm by clicking Install in the window that opens. Another window will open reporting that the extension failed to install--this is normal. Click OK, and continue until the window reads "Success."
You can block pop-ups or banners by right-clicking them and selecting "Block Images from this Server." To block AdobeFlash Player banners, select Tools from the browsers main toolbar, and under the Adblock listing, select "Overlay Flash."
-
Jo men den vägen var bingo, det är att poängtera att den lilla röda pluppen inte finns med i linuxvarianten av seamonkey, man får gå in under "verktyg" och kolla att adblock finns med. I windows finns ju pluppen där och omedvetet spanade jag efter den, så tänk om adblock kanske redan fanns där innan.... ja ja, thats life, tack i alla fall,
Bengt
Bengt
-
TYVÄRR! Det visade sig behövas ytterligare något, när jag använder adblock kommer en ram upp med följande:
"Adblock is not yet enabled. Make sure the browser is on a writable disk, then quit and relaunch. The missing component will be installed att startup"
Men inget ändras av en ny startup av browser eller dator....
Nu är den där i alla fall, but still not functioning....??
bengt
"Adblock is not yet enabled. Make sure the browser is on a writable disk, then quit and relaunch. The missing component will be installed att startup"
Men inget ändras av en ny startup av browser eller dator....
Nu är den där i alla fall, but still not functioning....??
bengt
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
1. Om Seamonkey är likt Firefox, går du till Verktyg -> Tillägg.
2. I rutan Tillägg klickar du på Tillägg och sedan på Adblock.
3. Nu ska du kunna aktivera eller inaktivera tillägget.
Funkar det?
2. I rutan Tillägg klickar du på Tillägg och sedan på Adblock.
3. Nu ska du kunna aktivera eller inaktivera tillägget.
Funkar det?
-
Tyvärr, seamonkey är äldre och inte likt firefoxen särskilt i det här avseendet, Foxen är säkert bättre på en del och monk'yn på annat, använder båda för att kolla in dem och så småningom kanske välja en av dem, just nu behövs båda.
Så den vägen till addsen finns inte i monk'yn.... nån annan som har fått fart på adblock (-plus) i seamonkey?
Bengt
Så den vägen till addsen finns inte i monk'yn.... nån annan som har fått fart på adblock (-plus) i seamonkey?
Bengt