Fixa extra visuella effekter med 8800GT grafikkort?

interbastian
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Fixa extra visuella effekter med 8800GT grafikkort?

Inlägg av interbastian »

Hej hej!

Jag har ett XFX GeForce 8800GT nvidia grafikkort med tillräckligt med prestanda för att ge mig "Extra" "Visuella effekter" under "Inställningar för utseende" som man finner när man högerklickar på skrivbordet och väljer "Byt skrivbordsbakgrund", tycker jag.

Men istället får jag meddelandet "Kräver snabbare grafikkort" under "Visuella effekter".
Jag har testat med att aktivera och inaktivera de prioritära drivrutinerna (under menyn "System" "Administration" "Hårdvarorutiner") för nvidia-grafikkort som kommer automatiskt med installationen av Hardy Heron och märkt till min förskräckelse att det inte spelar någon roll om de är av eller på, precis som om grafikkortet inte var där.

Har fått reda på i detta forum att det bara går att ha en drivrutin installerad åt gången till grafikkortet.
Är det så att jag bör inaktivera den prioritära drivrutinen och installera en annan?
I så fall vilken?

Eller finns det något annat sätt att få extra visuella effekter?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Fixa extra visuella effekter med 8800GT grafikkort?

Inlägg av Hund »

Om den drivrutinen som Ubuntu ger dig inte fungerar kan du prova att installera den drivrutin som programet envyng-gtk erbjuder dig. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"