..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
I filmen Ironman så verkar det köra på Linux, enda gången jag hoppade till(trots all action ) var när Pepper hämtade information på Starks industries och det såg väldigt "Ubuntu" likt ut på skärmen (en Dell dator) Sökte på filmen och fler har självklart uppmärksammat samma sak.
Nu funderar jag på om det finns fler filmer som linux är med i...och så vill jag gärna ha samma utseende på burken hemma!
Det såg definitivt mer linux eller mac ut än win, men såg inte alls varför det skulle påminna mer om Ubuntu än vilken distro som helst. Är emellertid nyfiken på vad de skulle ha använt för att få till all grafiken i så fall. Tror t.ex. inte att de skrev/moddade ett custom gui enbart för filmen. Det är förmodligen bara fejkeri som rullar på som en interaktiv presentation.
Jag tittar ytterst sällan på tv (äger inte ens någon), men vid något tillfälle såg jag några minuter ur en tv-serie (som jag nu lyckats ta reda på vad den hette!). Under den stunden såg jag den här scenen: http://thedarkmaster.wordpress.com/2007 ... ou-notice/
DeepThought skrev:Jag tittar ytterst sällan på tv (äger inte ens någon), men vid något tillfälle såg jag några minuter ur en tv-serie (som jag nu lyckats ta reda på vad den hette!). Under den stunden såg jag den här scenen: http://thedarkmaster.wordpress.com/2007 ... ou-notice/
Jag tror att vi har diskuterat det förut..
Ujuj, Ubuntu nämns i tv, kul
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.
Det gick en tv serie på antingen tv3 eller kanal fem i våras om en CIA-agent som hette Chuck och som som jobbade som försäljare i en hemelekronik firma "buymore"
I ett av avsnitten får Chuck i uppdrag att installera linux åt en kund
tv serien heter Chuck
Jag tror mig även ha sett vid något tillfälle gnome / Kommando promten eller något annat linux typiskt flimra förbi i NCIS eller någon av alla csi serier som går/gick .
kommer ihåg att jag reagerade på det för det tillhör ju inte något man ser på TV varje dag
minns tyvärr inte vilken serie eller när det sändes