e-postklient ihop med hotmail?

Henrik Jansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

e-postklient ihop med hotmail?

Inlägg av Henrik Jansson »

Finns det nån "e-pstklient" som man kan använda ihop med hotmail? Hur gör man då isåfall?
Om det går.. kan man då skicka mail med text och bilder om vartannat i? Som det är nu om man lägger till bilder i ett mail i hotmail så hamnar alla bilder längst ner och texten längst upp. Jag vill kunna skriva en text, sen ha en bild, sen fortsätta med texten och sen nästa bild.. Går det?
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: e-postklient ihop med hotmail?

Inlägg av Cadryc »

Det går att ha text och bilder om vartannat, då har man så kallat html-läge (eller liknande namn). I Evolution som jag använder så klickar jag på Format → HTML

Evolution finns i Ubuntu från börja, men det finns fler epostklienter i förråden (Program → Lägg till/ta bort), tex Thunderbird

När jag ska lägga till et konto i Evolution klickar jag Redigera → Inställnigar → Epostkonton → Lägg till
Det är antagligen snarlikt i Thunderbird

Sen fyller man i diverse inställningar såsom användarnamn, lösen och servrar, vad det är för servrar och adresserna till dem borde gå att hitta på hitmailsidan, förutsatt att hotmail har stöd för att man använder epostklientern. Är det svårt att hitta så leta kanske efter POP- eller IMAP-inställningar.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Användarvisningsbild
BadOmen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av BadOmen »

Du måste tyvärr vara en Hotmail Plus användare då, kostar 19,95 $ per år.
http://get.live.com/en-us/mailplus/features

Med gmail kan du använda dig av en e-postklient och koppla upp dig som du vill helt gratis. Du kan också vidarebefordra brev till ett annat konto om du använder gmail. Hotmail låter dig bara vidarebefodra bland deras mailalternativ tex. live.com eller msn.com. Så det är lite bökigt att byta från Hotmail men jag tycker det har varit värt besväret. :)
Användarvisningsbild
AntonPetts
Kontakt:

Inlägg av AntonPetts »

Det finns ett plugin till Thunderbird som gör att du kan använda hotmail konton (kräver inte hotmail plus ;)),
gå in på webmail.mozdev.org/ och ladda ner och installera (dra in i thunderbirds tillägsdialog) först "Web-mail" och sen "Hotmail". Om du använder firefox så får du högerklicka och "spara länk" när du laddar ner.
Mina teman: iod Suite, SimplyGrey
Användarvisningsbild
BadOmen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av BadOmen »

AntonPetts skrev:Det finns ett plugin till Thunderbird som gör att du kan använda hotmail konton (kräver inte hotmail plus ;)),
gå in på webmail.mozdev.org/ och ladda ner och installera (dra in i thunderbirds tillägsdialog) först "Web-mail" och sen "Hotmail". Om du använder firefox så får du högerklicka och "spara länk" när du laddar ner.
Undra hur länge det tar innan Hotmail stänger till det för det är knappast nåt dom gillar ;)
Under tiden så är det bara att le och vara glad ;D
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"