problem med hackig bild på videos

bakerer

problem med hackig bild på videos

Inlägg av bakerer »

När jag ska spela upp en video hackar bilden. Detta oavsett om jag använder VLC eller filmuppspelaren. Hur åtgärdar jag detta problem?
revoltism
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: problem med hackig bild på videos

Inlägg av revoltism »

Prova ändra till X11 video output

gå via inställningar >> Video >> Utmatningsmoduler.. Du måste ha markerat Avancerade alternativ nere i hörnet.
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
bakerer

Inlägg av bakerer »

du menar i VLC-player? där hittar ja ej någon utmatningsmodul i video avancerade ändringar. eller i system/inställningar... där hittar ja ingen video.

Antar att det måste vara nån systeminställning eftersom det uppkommer samma fenomen oavsett vilket program jag kör filmerna i?

måste också påpeka att jag är färsk när det gäller ubuntu.
revoltism
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av revoltism »

Okej, Jag antar att du inte installerat det svenska språkpaketet...

Isåfall borde det vara i VLC preferences >> Video >> Output module eller något liknande... Advanced är en checkruta nere i hörnet. Då kommer du få en rullmeny där du kan välja X11 video output
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
bakerer

Inlägg av bakerer »

Tror ja löste problemet. Delvis iallafall. Nu kan jag se film i helskärmsläge utan störningar. men inte i "fönsterläge". då hackar det fortf.

Det jag gjorde var:
system/inställningar/huvudmeny och välj att "väljare för multimediasystem" under inställningar ska visas. sedan gick ja in på fliken Video och ändrade standardutgångsinsticksmodulen till X window system (utan Xv).

Har ingen aning vad det betyder. men nu kan jag iallafall se på film.
Användarvisningsbild
lwordish
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av lwordish »

Hade samma problem efter uppdatering till 8.10 och ovanämda löst problemet. Tack!
Kolla in vart jag jobbar idag och rösta på bästa bilderna ---> http://www.telenorjobbamobilt.se/titta/86
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"