Evolution alarm notify

Användarvisningsbild
Hixx
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Evolution alarm notify

Inlägg av Hixx »

Har en del problem med ovanstående. För det första får jag följande skylt varje gång jag startar datorn, hittar inte var jag ställer så den godkänner programmet utan att jag anger lösenordet varje uppstart.
Bild
Andra problemet om jag klickar på klockan/kalender/väderikonen på taskbaren, fryser hela taskbaren och jag kan inte vare sig växla fönster på den eller komma åt startmenyn. Vad göra???

Ubuntu 8.04 kör jag förresten
Användarvisningsbild
BadOmen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Evolution alarm notify

Inlägg av BadOmen »

Du kan kolla denna tråd och se om det hjälper dig också :)

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... it=keyring
Användarvisningsbild
Hixx
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Hixx »

Intressant. har ingen default keyring. Bara en login.keyring (ställt så datorn loggas in på mitt konto automatiskt vid uppstart).
Användarvisningsbild
BadOmen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av BadOmen »

Hixx skrev:Intressant. har ingen default keyring. Bara en login.keyring (ställt så datorn loggas in på mitt konto automatiskt vid uppstart).
ok, det verkar inte vara så bra att ta bort den för en del har fått problem då har jag läst. Själv använde jag automatisk inloggning ett tag men fick aldrig åäö att funka... Fattar inte varför det inte funkade då men funkar när jag loggar in som vanligt... Jag har inte heller nån default.kyering såg jag nu utan bara login.keyring.
Du kan ju testa att göra så att du inte loggas in automatiskt och se om du får samma meddelande då?
Har du testat att skriva in ditt lösen där i fönstret så kanske default.keyring skapas. Den ska skapas automatiskt när man skriver in lösenordet har jag fått för mig... Är inte så säker på det... :)

Angående klockan på panelen så testa att höger-klicka på den och ta bort den och så lägger du till den igen genom att höger-kicka på panelen och lägg till i panelen och dra dit klockan.

EDIT: Du kan kolla på den här buggenhttp://brainstorm.ubuntu.com/idea/2393/ Det verkar vara autologinet som strular om du har trådlöst nätverk och använder lösen för det. Jag har inte trådlöst så jag vet inte hur sånt funkar... =) (ta bort autologin och inte lösenet för det trådlösa isf )
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"