Allt går segt när jag kollar på youtube [LÖST]

crille
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Allt går segt när jag kollar på youtube [LÖST]

Inlägg av crille »

Varje gång jag ska kolla på youtube så går allt segt och videoklippet stannar upp i några sekunder och sen börjar det igen och håller på så.
Sen så måste jag trycka på den rutan som videoklippet spelas i för att det ska starta och så är det med alla flash saker och sånt.
Bild på vad jag menar:
Bild

Kan berätta lite info:
Jag har ett Nvidia Geforce 8600 256mb (är inte säker men 8000 någonting iallafall)
756mb RAM
Sen resten vet jag inte men det ska vara rätt så bra saker och jag har några problem med att titta på youtube när jag använder windows (använder 2 OS på samma dator)

Sen har jag det där effektprogrammet (compiz?)
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Allt går segt när jag kollar på youtube

Inlägg av Rune.K »

stäng av compiz...
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

CompizFusion behöver nödvändigtvis inte påverka.

Använder du Adobe flash eller Gnash?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Sen så måste jag trycka på den rutan som videoklippet spelas i för att det ska starta och så är det med alla flash saker och sånt.

Du använder firefox med flashblock gissar jag.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
crille

Inlägg av crille »

Rune.K: Jag gjorde som du sa men det hackar endå
Hund: Jag vettefaen vad jag använder för jag försökte fixa adobe flash men det gick inte så jag tog ett av de andra programmen
dmz: Jag vet inte

Vet ni hur man kan kolla upp vad jag använder för skit?
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

crille skrev:Rune.K: Jag gjorde som du sa men det hackar endå
Hund: Jag vettefaen vad jag använder för jag försökte fixa adobe flash men det gick inte så jag tog ett av de andra programmen
dmz: Jag vet inte

Vet ni hur man kan kolla upp vad jag använder för skit?
Kan bara tala om hur jag själv gör för att se flash.
I ditt fall bör du nog avinstallera (i synaptic) allt som heter typ gnash-plugin o flash-plugin.
Därefter går du till http://www.adobe.com och letar upp en installationsfil för flashplayer och för linux.
På adobe finns instruktioner hur du installarer flash-pluginen till firefox
#rune
PS jag har inga som helst problem att kolla på youtube fastän min dator är 3 år gammal.
crille

Inlägg av crille »

Tack! Ska testa detta på en gång!
Men du.... min dator är faktiskt 4 eller 5år gammal! :P (om man bortser från vissa saker)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Jag har inte heller några problem med youtube och min dator är 7 år. ;) Jag använder flash 10 som jag hämtat från adobe.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
crille

Inlägg av crille »

Har gjort det nu men det kommer inte ljud nu :S
Ljudet funkar när jag använder en mediaspelare men ljudet funkar inte över internet (t ex: youtube :P)
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

crille skrev:Sen så måste jag trycka på den rutan som videoklippet spelas i för att det ska starta och så är det med alla flash saker och sånt.
Både sfwdec och gnash (två olika öppna alternativ till adobes flash) har "flashblock inbyggt". Det är det som gör att du måste trycka på playknappen. Främsta anledningen till det är antagligen att flash tar en hel del processorkraft. Jag har aldrig försökt stänga av det, eftersom jag tycker om flashblock. :D

När man installerar flashplugin-nonfree så tar det skriptet och laddar ner flash från adobes hemsida och installerar det, åt dig. Om du kör apt-cache show flashplugin-nonfree i en terminal och letar reda på raden Version: 9.0.124.0ubuntu2, har du samma version som mig där då? (Det går oxå att titta in versionen för det paketet i synaptic). Kan du posta in hela "output" efter att köra sudo apt-get remove --purge flashplugin-nonfree && sudo apt-get install flashplugin-nonfree i terminalen (om du vill ha adobes flash dvs)?
More Mekaniserad at http://blippe.se.
crille

Inlägg av crille »

va?
Jag körde "apt-cache show flashplugin-nonfree" och jag hade samma version som du så jag skrev in "sudo apt-get remove --purge flashplugin-nonfree && sudo apt-get install flashplugin-nonfree" och installerade det.
Gjorde jag rätt???

Kan säga att det blev ingen ändring när jag installerade adobe flashplayer (trodde det först).
eller jo! Det blev en ändring..... fick inget ljud (men bilden hackade då och då som den gjorde innan)

Tror att jag ska sluta använda det här skit OS för att jag aldrig får iordning på skiten (har behövt formatera om datorn 1 eller 2gånger för att jag har gjort något som gjorde så att datorn inte gick att använda)
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Det är inget "skit OS".

Kolla i FF vad du har:

Kod: Markera allt

about:plugins
Eller sök i Synaptic efter Gnash och kolla om du har det installerat, om det är det tar du bort det och installeras Adobes version.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
crille

Inlägg av crille »

FF??
Det märks nog att jag är ny med ubuntu :P
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

crille skrev:FF??
Det märks nog att jag är ny med ubuntu :P
Nej då, det är bara Hund som har stavat fel. Han menar givetvis Fx, dvs Firefox.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

crille skrev:va?
Jag körde "apt-cache show flashplugin-nonfree" och jag hade samma version som du så jag skrev in "sudo apt-get remove --purge flashplugin-nonfree && sudo apt-get install flashplugin-nonfree" och installerade det.
Gjorde jag rätt???
I suck!

Ok, vi fixar det hela från grunden. Först tar vi och avinstallerar alla olika former av flashspelare du redan har. Det gör du antingen genom att avinstallera paketen gnash och swfdec-mozilla i synaptic (system - administration - synaptic) eller genom att köra följande rad i en terminal:

sudo apt-get remove --purge gnash swfdec-mozilla

Sedan tar vi och rensar eventuella inställningar som flash har genom att avinstallera flashplugin-nonfree antingen i synaptic eller med följande rad i en terminal:

sudo apt-get remove --purge flashplugin-nonfree

Sist men inte minst installerar man flash OCH ett paket som heter libflashsupport som fixar ljudproblem med flash (i synaptic eller med raden):

sudo apt-get install flashplugin-nonfree libflashsupport

Jag ber så hemst mycket om ursäkt för att jag glömde libflashsupport, jag har "betarepon" hardy-proposed igång och med den fick man förr ett paket som fixade hela flashproblematiken mot helt andra ljudproblem, vilket jag inte led av så jag har kvar den.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
crille

Inlägg av crille »

Mekaniserad Apelsin skrev:
crille skrev:va?
Gjorde jag rätt???
I suck!

Ok, vi fixar det hela från grunden. Först tar vi och avinstallerar alla olika former av flashspelare du redan har. Det gör du antingen genom att avinstallera paketen gnash och swfdec-mozilla i synaptic (system - administration - synaptic) eller genom att köra följande rad i en terminal:

sudo apt-get remove --purge gnash swfdec-mozilla

Sedan tar vi och rensar eventuella inställningar som flash har genom att avinstallera flashplugin-nonfree antingen i synaptic eller med följande rad i en terminal:

sudo apt-get remove --purge flashplugin-nonfree

Sist men inte minst installerar man flash OCH ett paket som heter libflashsupport som fixar ljudproblem med flash (i synaptic eller med raden):

sudo apt-get install flashplugin-nonfree libflashsupport

Jag ber så hemst mycket om ursäkt för att jag glömde libflashsupport, jag har "betarepon" hardy-proposed igång och med den fick man förr ett paket som fixade hela flashproblematiken mot helt andra ljudproblem, vilket jag inte led av så jag har kvar den.
Jag ÄLSKAR dig!!!
TACK TACK TACK!!!!!
Inget hack alls och ljudet funkar det med!!!!

Nu ska man väl ta och försöka "styla" mitt ubuntu (har just nu bara ändrat tema och inloggningsfönster och bakgrundsbild men det är en början iallafall!)
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"