crille skrev:va?
Jag körde "apt-cache show flashplugin-nonfree" och jag hade samma version som du så jag skrev in "sudo apt-get remove --purge flashplugin-nonfree && sudo apt-get install flashplugin-nonfree" och installerade det.
Gjorde jag rätt???
I suck!
Ok, vi fixar det hela från grunden. Först tar vi och avinstallerar alla olika former av flashspelare du redan har. Det gör du antingen genom att avinstallera paketen gnash och swfdec-mozilla i synaptic (system - administration - synaptic) eller genom att köra följande rad i en terminal:
sudo apt-get remove --purge gnash swfdec-mozilla
Sedan tar vi och rensar eventuella inställningar som flash har genom att avinstallera flashplugin-nonfree antingen i synaptic eller med följande rad i en terminal:
sudo apt-get remove --purge flashplugin-nonfree
Sist men inte minst installerar man flash OCH ett paket som heter libflashsupport som fixar ljudproblem med flash (i synaptic eller med raden):
sudo apt-get install flashplugin-nonfree libflashsupport
Jag ber så hemst mycket om ursäkt för att jag glömde libflashsupport, jag har "betarepon" hardy-proposed igång och med den fick man förr ett paket som fixade hela flashproblematiken mot helt andra ljudproblem, vilket jag inte led av så jag har kvar den.