gnome-ppp
gnome-ppp
jag vill installera gnome-ppp men det funkar ej i terminalen för den hittar inte paketet så jag ladda ner det från gnomes hemsida i windows och har flyttat det till ubuntu och nu undrar jag hur man installerar det kan nån förklara det snälla
Re: gnome-ppp
Kod: Markera allt
aptdmz@fuck:~$ apt-cache search gnome-ppp
gnome-ppp - modem internet connection tool for the GNOME Desktop
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Re: gnome-ppp
Jag antar att du inte har tillgång till itnernet utan att först använda gnome-ppp ?jajaja skrev:jag vill installera gnome-ppp men det funkar ej i terminalen för den hittar inte paketet så jag ladda ner det från gnomes hemsida i windows och har flyttat det till ubuntu och nu undrar jag hur man installerar det kan nån förklara det snälla
Du kan i så fall installera paketet genom att dubbelklicka på .deb-filen, men du kan hamna i något som kallas för "dependency hell" vilket betyder att du kommer behöva några andra paket, som i sin tur kräver ytterligare paket, det är problemet som pakethanterare som synaptic ska lösa, men den kräver ju internet.

Du kan inte använda system - administration - nätverk för att ställa in din ppp-uppkoppling, åtminstone till du kan installera gnome-ppp om du känner dig mer bekväm med det?
More Mekaniserad at http://blippe.se.