Bärbart utan wnisodw

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
fonsterbage 2.0

Bärbart utan wnisodw

Inlägg av fonsterbage 2.0 »

Bärbart utan Fönster. Nu kommer det!

I dag fick jag ett pris av JQ ProData i Degerfors (<a class="postlink" href="http://www.q-prodata.se">http://www.q-prodata.se</a>). De bygger på beställning. "Det här är något som kommer nu", säger ägaren.

Skalet är en VBI Compal LP Barebone med 15.4" skärm, 2 års garanti. Hårddisken, med fem års garanti, en Seagate Sea Momentus 5400.2, 80 GB Sata/150. Minnet 512 mb 667mhz ddr2 non-ecc cl5 sodimm och processorn en Intel core duo T2300E 667/2X1MB box.

Totalpriset 8.830 kronor inlusive allt.

För mig är en del av ovanstående ganska obegripligt, men paketet motsvarar en besudlad bärbar från HP som kostar 10.700:-. Tydligen går det att tjäna in ett par tusenlappar med en sån här lösning. En inte obetydlig del av dessa pengar består av att man slipper betala skatt till ni vet vilka.

Ägaren säger att det finns billigare varianter och det kommer ett större urval varianter att välja på inom en snar framtid. Just det här exempelt har dvd-läsare och cd-brännare.

Är det ett bra pris?
Okänd

Bärbart utan wnisodw

Inlägg av Okänd »

Ett helt okej pris, tror jag. Inte det billigaste som går att hitta, förmodligen, men helt okej. Att sedan slippa windows är ju ingen nackdel :)
Okänd

Bärbart utan wnisodw

Inlägg av Okänd »

Några frågor:

- Vad är dess nätverkskort och

- framför allt dess trådlösa nätverkskort? Den är ju så viktig för laptops. ;)

- vad är dess laptops grafikkort, moderkort?

Bra pris? I jämförelse med vad? :) De vanliga specs för Windows har du tydligen fått veta av företaget ifråga. Ta reda på de specs som behövs för Linux istället ;) och det håller på du ju nu. :D

Ni andra som läser, se till att skriva till ett inlägg. Eller fler. ;)
Användarvisningsbild
fonsterbage 2.0

Bärbart utan wnisodw

Inlägg av fonsterbage 2.0 »

Nätverkskortet är integrerat, mer har jag inga uppgifter på. Grafikkortet "Integrated in Intel 945GM". WLAN ingår ej i priset då jag själv inte behöver det.

Övriga uppgifter eller konfigurationer får den som är intresserad själv ta reda på. Ville bara få fram uppgifter på att det uppenbarligen går att köpa bärbart utan . Det gör det numera. Går det i en landsortshåla borde det vara möjligt överallt.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"