Sparka terminalen, få terminator

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Sparka terminalen, få terminator

Inlägg av TForsman »

Hemsida: Terminator

Här är några av de funktioner som är unika för Terminator, eller som är sällsynt bland konkurrenter:

Automatisk loggning - Komplett loggar genereras automatiskt av all din terminal sessioner.

Dra och släpp - Text och webbadresser, och även filer från Finder / Nautilus / Utforskaren kan släppas i Terminator som skall föras in som text, med automatisk citeras av filnamn som innehåller shell meta-tecken.

Hitta - Terminator ger dig en hitta funktion så att du kan söka efter text och vanliga uttryck inom din terminal (inklusive historikgräns) med tonvikt på dem alla, i stil med mindre (1), och erbjuder snabb förflyttning till nästa eller föregående match . Så vitt vi vet, är den enda terminalemulator med en hitta funktion är Apples Terminal, och denna är bättre.

Bild

Installera:
terminator.i386.deb

terminator.amd64.deb
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Sparka terminalen, få terminator

Inlägg av pun »

Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

Men jag tror inte många här inne hänger i terminalen lika mycket som jag gör, kunde inte hitta ett ord om terminator när man drog iväg en sökare här inne.

8)
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

TForsman skrev:Men jag tror inte många här inne hänger i terminalen lika mycket som jag gör, kunde inte hitta ett ord om terminator när man drog iväg en sökare här inne.

8)
Jo jag är så van med tabbarna i gnome-terminal så då blir det ovant med flera fönster.
Inte mycket jag själv gör via GUIs för "under the hood" pulet med en dist.

Har inte testat senaste ver så det får bli ett försök ;)
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"