Ubuntu-Dell 8.04.1

Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Ubuntu-Dell 8.04.1

Inlägg av pun »

Dell/Ubuntus version av 8.04.1 finns nu hos Dell för hämtning.

http://linux.dell.com/wiki/index.php/Ubuntu_8.04

Modellerna är då
Inspiron 530n, 1420n, 1525n; XPS m1330n, 1530n; Studio 15n

Funkar förmodligen utmärkt med andra Dellmodeller. (kolla U-Fs forum, länk i wikin)

Speciella funktioner
* You will have the Dell recovery framework put in place that allows you to do a recovery from a recovery partition.
* Flash will be pre-installed
* ATI or NVIDIA proprietary drivers will be pre-installed if you select during install
* linux-backports-modules-hardy will be pre-installed to enable the Wifi LED for Intel cards
* A workaround for suspend problems with high speed USB devices is included (see https://bugs.edge.launchpad.net/dell/+bug/212660 for more information)
Nedladdning på sidan.
jee
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Ubuntu-Dell 8.04.1

Inlägg av jee »

Tack, jag skall prova även denna version av Ubuntu.

Jag har en Dell Dimension 5150, men denna är tydligen för nya datorer.

Om jag har tur så kanske dom har tänkt på oss som har lite äldre datorer från Dell :) .
Calmeida
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Calmeida »

Perfekt. Visste inte ens att Dell knåpade egna och lade ut för allmän nedladdning. Har av ren nyhetsiver testkört lite KDE-distar ett par dagar, men inser att trots att Gnome-Ubuntu är pinsamt fult för att vara ett OS av 2000-talet, så trivs jag inte alls med KDE och tänkte blåsa datorn och stoppa in Ubuntu med Gnome istället.

Har en Dell XPSm1330 så den där länken kommer utgöra basen i morgondagens datorpill. Tack igen.
Användarvisningsbild
defatist
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av defatist »

Calmeida skrev:Perfekt. Visste inte ens att Dell knåpade egna och lade ut för allmän nedladdning. Har av ren nyhetsiver testkört lite KDE-distar ett par dagar, men inser att trots att Gnome-Ubuntu är pinsamt fult för att vara ett OS av 2000-talet, så trivs jag inte alls med KDE och tänkte blåsa datorn och stoppa in Ubuntu med Gnome istället.

Har en Dell XPSm1330 så den där länken kommer utgöra basen i morgondagens datorpill. Tack igen.
"DISCLAIMER: These images are unofficial Dell recovery media and are provided as-is. Do not call Dell Technical support with questions

about this image, or software installed by this image, as they will not be able to help you."
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"