Vi tackar Bossieman för den tid som har varit och för den kunskap och det storartade engagemang han har visat. Bossieman kommer att finnas kvar i forumet och står till förfögande för mer begränsade projekt och uppdrag."Jag känner att mitt uppdrag är klart, jag har varit med om när Ubuntu slog igenom, jag har varit med under en fantastisk tid där vårt medlemsantal har mångdubblats, jag har deltagit och genomdrivit projekt, jag har guidat och hjälpt 100-tals medlemmar, min blogg är känd, mitt namn är känt, jag har lagt ner tusentals timmar på support och problemlösningar m.m.
Vad mer kan jag göra? Det finns ingen stor utmaning kvar här på Ubuntu Sverige, vi har lyckats helt enkelt. (...) Inget Ubuntu forum i världen vad jag vet har som oss en promille av befolkningen registrerad."
Personligen tycker jag att du lägger av för tidigt. Vi har uträttat massor, men Bug #1 återstår att fixa, men jag respekterar ditt beslut.
Naturligtvis måste vi nu hitta en ersättare till Bossieman. Frivilliga presenterar sig i denna tråd:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... ion#p37829 vi återkommer med sistadatum för nomineringar och hur valproceduren kommer att gå till.
Än en gång stort tack!
Urban Anjar
Kontaktperson