Kopiera bankcertifikat [LÖST]

leakim

Kopiera bankcertifikat [LÖST]

Inlägg av leakim »

Har nödgats göra ominstallation och har naturligtvis därmed förlorat mitt cert. till min bank.
Har nu skaffat ett nytt och vill spara detta cert. så att jag slipper fixa ett nytt varje gång jag hamnar i samma situation.
För det kommer... ;D

Vars hittar jag detta cert. och hur göra en kopia till t ex. USB-pinne eller annan ext. disk.
Mvh
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Re: Kopiera bankcertifikat

Inlägg av Osprey »

Om det är Handelsbanken så heter det användarnamn.p12 där användarnamn är det namn du valde när du la in certifikatet. Var det ligger vet jag inte exakt, men det är ju bara att göra en sökning om det är rätt bank. :)
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
leakim

Inlägg av leakim »

Osprey skrev:Om det är Handelsbanken så heter det användarnamn.p12 där användarnamn är det namn du valde när du la in certifikatet. Var det ligger vet jag inte exakt, men det är ju bara att göra en sökning om det är rätt bank. :)
Sorry det är Skandiabanken och jag var så snabb att jag inte skrev upp nåt för att söka ;D

Flera bud tack

Mvh
chucken
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av chucken »

Finns det inte ett val att säkerhetskopiera i säkerhetsprogrammet?
Har för mig att det gör det på handelsbanken i alla fall.

Såg att skandiabanken har en annan lösning. Deras cert verkar sluta på.cer du kan ju testa att söka på det.
roja

Inlägg av roja »

Det hanteras av Firefox: Menyraden Edit (eller Redigera om du har svenska), Preferences/Inställningar. Du får upp en ruta med flikar. Fliken längst till höger är Advanced/Avancerat, Välj och du får upp en ny ruta med fyra flikar. Välj den längst till höger, Enkryption/Kryptering och du får välja mellan fyra alternativ på en ny ruta. Valet längst till vänster (View Certificates/Visa certifikat) ger dig en ny ruta som der dig möjligheten att ta backup på ditt/dina certifikat under fliken Your Certificates/Dina certifikat. Som du ser har du också en importmöjlighet, vilket du använder om du behöver installera backup-kopian,
Nu är jag lite osäker på de svenska benämningarna eftersom jag sitter med en Firefox på engelska. Om jag har kommit ihåg fel med de svenska benämningarna så säg till så kan jag få fram det på an annan dator. Den jag använder nu har Intreped Ibex installerad och där är Firefox på engelska .

Lycka till!
leakim

Inlägg av leakim »

roja

Stort tack för det inlägget.
Har nu sparat till en USB-pinne och torde kunna använda detsamma i fortsättningen .

Tack för hjälp i detta.

Mvh
michael
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"