GP Realflight G3,5, flygsimulator. Någon som...

För spelentusiaster !
Användarvisningsbild
ZerQ
Kontakt:

GP Realflight G3,5, flygsimulator. Någon som...

Inlägg av ZerQ »

Hejsan

Jag funderar om någon har denna simulator och har fått den att fungera under Wine? Vill prova men jag får den inte att starta! Installationen går bra men inte att starta upp den.

/ZerQ
Användarvisningsbild
AntonPetts
Kontakt:

Re: GP Realflight G3,5, flygsimulator. Någon som...

Inlägg av AntonPetts »

Vad får du upp för felmeddelande om du kör det med terminalen?

Kod: Markera allt

wine "program.exe"
.exe filen ligger någonstans i /hemmamapp/.wine/drive_c/ om du undrar.
Mina teman: iod Suite, SimplyGrey
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

GP Realflight ser onekligen bra ut om man ska tro screenshotsen jag precis kollade på. Har inte testat CRRCsim men ta en titt på det också:

http://crrcsim.sourceforge.net/
http://www.getdeb.net/search.php?keywords=flight

Finns till linux och jag har bara testat utan radiokontrollen.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
ZerQ
Kontakt:

Inlägg av ZerQ »

Hejsan

När installatiuonen är klar så skall en Launcher starta som slutför installationen genom att packa upp/kopiera någraf filer till installationsmappen ifrån samma mapp som den installerades till. I detta skede så undersöks det också om det finns några uppdateringar till programmet via internet. Först så går det inte att få fram denna Launcher, felaktigt serienummer säger den, men kruxet är just att det är launchern som har hand om serienummret och hur man skriver in denna.

sedan när jag beslöt mig för att via Wine's egna uninstaller program skulle ta bort den då startade Launchern! Då skrev jag in serienummret och launchern visade ett fönster där man kan starta programmet. Klickar på den och då får jag upp att Interlink kontrollern inte går att hittas, denna måste hittas för att programmet skall starta överhuvudtaget. Hårdvarulås.

Nu har jag tagit bort så jag vet inte vad jag får som svar i terminalen om jag kör exe filen där. Kan prova igen senare idag och se om det finns några meddelanden som hjälper. Det tråkiga är att denna inte går att köra under virtualisering, det kräver för mycket av grafikkortet eftersom det skall vara directX9 grafik.

[ZX spectrum]
Jo den är mycket snygg och framför allt den är mycket verklighetstrogen, kan man flyga i simulatorn så kan man i princip flyga helt själv med riktiga plan också. Det är därför det är så tråkigt att jag inte kan använda den. Tränar 3D flygning mycket i den så jag slipper skrota på fältet.

Angående CRRSim den är fokuserad på segelflyg vilket jag inte alls flyger, jag flyger bara motor och speciellt 3D flygning, hovring, buntar med mera. Har provat den och tyckte inte alls den var bra. Men tack för tipset.
Användarvisningsbild
Vantskruv
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Vantskruv »

Om man vill öva med helikopter rekommenderar jag Heli-X som finns till Linux och är gratis:
http://www.heli-x.net/index_e.shtml
Skriv svar

Återgå till "Spel"