FSpot startar oombedd
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
FSpot startar oombedd
Sedan jag installerade Hardy H. startar FSpot varje gång jag ansluter en kamera till USB-porten.
Eftersom jag vill bestämma själv om och när jag ska använda FSpot är det rätt irriterande.
I tidigare Ubuntuversioner fick jag endast upp en ikon för kamerans filsystem på skrivbordet, precis som jag vill ha det.
I FSpots inställningar hittar jag inget användbart, men det finns säkert nånting, nånstans.
Nån som vet var och hur??
Eftersom jag vill bestämma själv om och när jag ska använda FSpot är det rätt irriterande.
I tidigare Ubuntuversioner fick jag endast upp en ikon för kamerans filsystem på skrivbordet, precis som jag vill ha det.
I FSpots inställningar hittar jag inget användbart, men det finns säkert nånting, nånstans.
Nån som vet var och hur??
Re: FSpot startar oombedd
Öppna Nautilus / Edit / Preferences. Under fliken "Media" kan du ställa in vad som ska dyka upp när du ansluter en enhet.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Om du hunnit installera svensk språkstöd blir det:Hund skrev:Öppna Nautilus / Edit / Preferences. Under fliken "Media" kan du ställa in vad som ska dyka upp när du ansluter en enhet.
Öppna Platser i övre vänstra hörnet-> valfri meny..Filbläddraren dyker upp -> Klicka på Redigera i menylisten, välj "inställningar, Klicka på fliken Media och ställ in ..
Det där om Hemmapp, Redigera, Inställningar, Media skulle jag tidigare ha behövt flera gånger.
Trodde jag hade Gnome och förväntade mig hitta därifrån.
Trodde jag hade Gnome och förväntade mig hitta därifrån.
I Ubuntu 8.10 fortsatte Fspot härja i början. Men nu efter några uppdateringar så frågar Nautilus först, vad som ska göras. Både med skivor och fotokameror. Det är jättebra!
Om man sparar bilder från kameran flera gånger, så blir det flera kopior av samma bilder.
Namnet på bilderna ändras något. Vet inte om sparmetoden ändrats, men ett riktigt program
skall fråga eller spara endast de som inte finns från tidigare.
Namnet på bilderna ändras något. Vet inte om sparmetoden ändrats, men ett riktigt program
Du får vara aktsam med att konstant gå OT i supporttrådar.christer skrev:Om man sparar bilder från kameran flera gånger, så blir det flera kopior av samma bilder.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skall försöka att inte vara så mycket Off Topic och att bli aktsammare.
Hittade bara ingen lämplig tråd med sökord F-spot, Fspot och ville inte starta en ny.
Har också märkt att jag är för negativ och har problem
än med det ena och än med något annat. Med en positivare inställning
blir heller inte så mycket onödigt skrivet.
Hittade bara ingen lämplig tråd med sökord F-spot, Fspot och ville inte starta en ny.
Har också märkt att jag är för negativ och har problem
än med det ena och än med något annat. Med en positivare inställning
blir heller inte så mycket onödigt skrivet.