Omröstning om hedersmedlemskap/förtjänstbetygelser

Diskussion gällande forumet

Bör vi ha något slags system för hedersmedlemskap/förtjänstutmärkelser?

Omröstningen slutade 31 aug 2008, 08:45

Ja. Vi bör ha ett system för hedersmedlemskap/förtjänstutmärkelser.
27
55%
Nej. Avskaffa helt det system för hedersmedlemskap som nu används. Inför inget annat istället.
22
45%

Antal röster: 49

ycc
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Omröstning om hedersmedlemskap/förtjänstbetygelser

Inlägg av ycc »

För att få veta medlemmarnas inställning till hedersmedlemskap/förtjänstbetygelser företas en omröstning.
Omröstningen pågår: 22 juli - 31 augusti (kl. 08:45) 2008.
Det går att ändra sin röst under den tid omröstningen pågår.
TILLÄGG/FÖRTYDLIGANDEN:
1. 22/7: Omröstningen avser alltså hedersmedlemskap/förtjänstbetygelser inom detta forum (ubuntu-se.org).
2. 23/7: P.g.a. semestertider så har tiden för omröstningen förlängts till 31 augusti.
Användarvisningsbild
upnorth

Re: Omröstning om hedersmedlemskap/förtjänstbetygelser

Inlägg av upnorth »

Nuvarande hedersmedlemmar:
Ozamosi - han var med och bildade svenska LoCot, administrerade forumet och var kontaktperson första tiden. Utan oza inget LoCo.

Broder Tuck - han är ubuntu, en vänlig och klok man som bidragit till att skapa trevlig stämning och gjutit olja på en väldig massa vågor. Är ett moraliskt stöd för många av oss. Var med och drog igång föreningen.

LJ - har varit forumadmin och portaladmin och är ordförande i föreningen. Han har gjort ett väldigt stort jobb med portalen, bla lagt upp drupal. Han var med och startade upp föreningen.

Daniel Nylander - hans översättningar och nordiska remix är en väldig tillgång för oss. Han har dessutom översatt en hel del moduler till portalen. Han har dessutom suttit i Företroenderådet.
Raderade mitt førra inlægg till førmån før en tydlig førklaring till vad vi røstar om hær.
Senast redigerad av 2 upnorth, redigerad totalt 28 gång.
Användarvisningsbild
defatist
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av defatist »

Jag röstar nej då dessa utmärkelser tillhör ett föråldrat system, tänk "guldklocka".

Ge i stället en omedelbar feedback vid de tillfälle det uppkommer behov.
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Nej.

Däremot finns då "Ubuntu Member" för de som lagt ner mycket och bra arbete på Ubuntu

https://wiki.ubuntu.com/Membership

https://wiki.ubuntu.com/Membership/RegionalBoards/EMEA

Vi har några stycken i Sverige som erkänts och fått den titeln som ett erkännande.
Användarvisningsbild
omnius
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av omnius »

Jag tänker inte berätta vad jag röstade...
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Dom som ställde upp för LoCot här, inväntade sig inte på något sätt en titel som "Hedersmedlem", det vet jag och många andra.
Men jag tycker det är tråkigt om inte LoCot får dela ut utnämningar som beror på en särskild, och jag upprepar särskild insats.
Alla ni som är emot detta: Ni borde fundera över vad en särskild insats betyder. Knappast någon av er gjorde en sådant insats.
Kanske jag är gammalmodigt och gubbe, men att få en utmärkelse av LoCot är en heder och ett erkännade av arbetet, som man gjorde i sin fritid.
Läs och begrunda följande tråd från januari 2008:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=23066
Där var det personer som upnorth och många andra som tyckte om det, men idag är emot ???

LJ
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Jag sæger inte att ni inte førtjænar utmærkelsen, men att ha en grupp kallad "hedersmedlem" i forumet som får si och så behørighet inte har med en utmærkelse att gøra.

Det ær væl endå sjælva erkænnandet som ær det viktiga och inte forumbehørigheterna? Dærfør føreslår jag alltså att det kanske skall skøtas av Ubuntuføreningen eller Svenska Linuxføreningen och inte gælla bara Ubuntus LoCo. Slutligen ær det ju ingen av oss som glømt era prestationer!

EDIT: Har också føreslagit en digital medalj av något slag, alltså en symbol.
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Little John skrev:Men jag tycker det är tråkigt om inte LoCot får dela ut utnämningar som beror på en särskild, och jag upprepar särskild insats.[...] men att få en utmärkelse av LoCot är en heder och ett erkännade av arbetet, som man gjorde i sin fritid.
Jag håller med!
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Jag tycker att personerna som fått utmärkelsen har gjort/gör ett mycket bra arbete. Inget att säga om det.

Däremot tycker jag inte att man ska ha hedersmedlemskap och förtjänstmedaljer som delas ut av de som för tillfället leder LoCot.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

upnorth skrev:Jag sæger inte att ni inte førtjænar utmærkelsen, men att ha en grupp kallad "hedersmedlem" i forumet som får si och så behørighet inte har med en utmærkelse att gøra.
Vi prata inte behörigheterna här, eftersom som hedersmedlem fanns det bara behörighet att vara med i Bollplanket. Inget annat.
Allt annat diskussion om behörigheterna hör till det förflutna, och du som bollplanksmedlem borde veta det.

LJ
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

axel112 skrev:Jag tycker att personerna som fått utmärkelsen har gjort/gör ett mycket bra arbete. Inget att säga om det.

Däremot tycker jag inte att man ska ha hedersmedlemskap och förtjänstmedaljer som delas ut av de som för tillfället leder LoCot.
Absolut Axel112!
Jag håller med. Alltså ska LoCot bestämma. Men hur vet dom vad som sker bakom kulisserna?

LJ
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

En liten reflektion att tråden ligger under forum.

Hedersmedlem i vad... forumet, Svenska LoCot ?

Sen är det lite besynneligt att inte riktiga Ubuntu medlemmar flaggas....

En av dom kan ses i forumet, den andra som jag känner till ser ett forum som något otänkbart.. ;)

Vet inte om det finns fler svenska "riktiga" medlemmar.

Sen är det fortfarande lagt kort ligger om något belsutat bakom kulissserna av någon outgrundlig anledning... rena farsen egentligen..
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Va är detta?

En omröstning om ett erkännande från administration och LoCo till favör för någon som gjort ett enormt jobb gratis, på sin egen fritid......tidigare och framtida.

Oavsett vad den utnämningen kallas/ska kallas, så ska alltså inte administrationen få dela ut en sådan utnämning för exceptionella insatser?

Och de som utnämnts tidigare har hängts ut och fråntagits/ eller själva fått avsäga sig sina utmärkelser på ett fruktansvärt förödmjukande sätt.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men uppenbart är att här råder jantelagen och den svenska avundsjukan, och det är mer än pinsamt uppenbart.

Fy faan. Att ni inte skäms! Bedrövligt är årets understatement. >:(
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Nej det handlar snarare om att tex Little John med lätthet skulle
klara en Ubuntu Member utnämning för utförda insatser och få den
credit som han förtjänade.

Nu beslutade någon med ett eget ihopsnickrat "dypöls"system att det skulle
göras så här.

Så visst ska det ges credits men på rätt sätt.... Ubuntu Member är ett, sen kan man
fundera över andra.

Staff Emeritius kör U-F med för att hedra de som kämpat på.
Användarvisningsbild
Skunken
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Skunken »

Kattskrället skrev:Va är detta?

En omröstning om ett erkännande från administration och LoCo till favör för någon som gjort ett enormt jobb gratis, på sin egen fritid......tidigare och framtida.

Oavsett vad den utnämningen kallas/ska kallas, så ska alltså inte administrationen få dela ut en sådan utnämning för exceptionella insatser?

Och de som utnämnts tidigare har hängts ut och fråntagits/ eller själva fått avsäga sig sina utmärkelser på ett fruktansvärt förödmjukande sätt.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men uppenbart är att här råder jantelagen och den svenska avundsjukan, och det är mer än pinsamt uppenbart.

Fy faan. Att ni inte skäms! Bedrövligt är årets understatement. >:(
Men Kattskrället! Vet du inte att i Sverige är alla "katter" grå. Här måste man nästan be om ursäkt om man gjort något utöver det vanliga. Det måste bli en chock för nya svenskar att här utmärker man sig inte, och titlar är här av ondo! Särskilt på Ubuntu-se.org
Svenska avundsjukan är något utöver det vanliga! LJ har gjort sig förtjänt av ett hedersmedlemsskap (eller något liknande). Sättet som LJ (tvingades) avsäga sig detta på är smaklöst.
Bågskyttenörd
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

@Kattskrællet: Jag fuskade lite nær jag røstade nej då jag inte anser att den nuvarande formen fungerar tillfredsstællande men att vi givetvis kan hitta ett sætt att erkænna dessa arbetsinsatser som då också skulle kunna tydliggøras.

@pun: Har aldrig någon ifrågasatt det systemet då? Ær allt græs grønt borta hos UF?
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Det vore ju fint om någon faktiskt kunde redogøra før de utmærkelser som redan delats ut så att folk fattar vad det handlar om!? :P

EDIT: Ændrade min røst æven om jag fortfarande tycker att det nuvarande systemet har sina brister, men det får bli en annan diskussion då...
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

upnorth skrev: @pun: Har aldrig någon ifrågasatt det systemet då? Ær allt græs grønt borta hos UF?
Jo jag postade en länk inatt om att man hade en liten batalj som syndikerades på Ubuntu Planet. ;)

Det finns en handfull icke Ubuntu användare som kör rena trollningen oavbrutet, vill köra
en isolerad taktik för det passar deras syn på framtiden. Sen finns det en handfull totalt blåögda som
tror väl om alla.

Ubuntu Sverige är ett Loco som tillhör Ubuntufamiljen.

Ubuntu har då ett system där men ger kredit för utförda insatser genom att man väljs in som en Ubuntu Member.

Sen kan man ha ett eget men det är synd att inte Little John anmäldes för nominering till Ubuntu Member.

Nu blev han också ett offer för "dypölen" där det är allas rätt att bekämpa varandra inkl Ubuntu.

Så det svenska LoCot måste se sin plats inom Ubuntu... ;)
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

pun skrev:...
Sen kan man ha ett eget men det är synd att inte Little John anmäldes för nominering till Ubuntu Member.
...
Kan vi inte nominera alla våra nuvarande hedersmedlemmar till Ubuntu Member då?
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

upnorth skrev:
pun skrev:...
...
Kan vi inte nominera alla våra nuvarande hedersmedlemmar till Ubuntu Member då?
Jo en av dom är redan Ubuntu Member... 8) och ska då ha all heder av det.

Nu blir det lite fel att efter en djup konflikt nominera någon som Ubuntu Member.

Allting har liksom blivit fel.... :P

Sen en viktig sak... U-F är en liten detalj i Ubuntus community, det svenska forumet borde likaså vara en detalj i det svenska LoCot.

;)
Låst

Återgå till "Forum"