MSN ersättning
MSN ersättning
Vad ska jag ersätta MNS med för program ?
MVH
MR Sniper
MVH
MR Sniper
Re: MSN ersättning
Emesene är annars en populära MSNP klient.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
aMSN kan man också prova 

- utforskarn
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
de beror på..jag har flera installerade beroende vem jag har kontakt med ... skickar du bara medelanden på msn så är emsene klart snyggast/.. har du icq eller jabber ska du använda pidgin.. använder du webcam på msn så ska du använda aMSN (Aldrig aldrig Kopete) .. aMSN är dock ruskigt fult.. brukar du skicka filer till dina msnkontakter så duger inget alternativ.. då är alla ersättningsprogram helt odugliga då du får en ruskigt låg fart... Detta problem som linux har med sina MSNklienter är de mest irriterande på hela operativsystemet.
aMSN har inga problem med P2P filöverföringar. Jag använder inte MSNP så mkt men dom gånger jag provat att skicka en fil via aMSN har jag legat på maxhastighet.utforskarn skrev:de beror på..jag har flera installerade beroende vem jag har kontakt med ... skickar du bara medelanden på msn så är emsene klart snyggast/.. har du icq eller jabber ska du använda pidgin.. använder du webcam på msn så ska du använda aMSN (Aldrig aldrig Kopete) .. aMSN är dock ruskigt fult.. brukar du skicka filer till dina msnkontakter så duger inget alternativ.. då är alla ersättningsprogram helt odugliga då du får en ruskigt låg fart... Detta problem som linux har med sina MSNklienter är de mest irriterande på hela operativsystemet.
Emesene har inte P2P stöd men brukar ligga på runt 20-80 KB/s iaf.
- utforskarn
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
konstigt... jag ligger på max 150 kb/s med aMSN .. vad kan de då vara för fel??
*edit*.. har även pratat med en kompis som har ubuntu & aMSN (min enda) .. de går segt som fan för han åxå
*edit*.. har även pratat med en kompis som har ubuntu & aMSN (min enda) .. de går segt som fan för han åxå
Tack för svaren. Jag får prova dom och se vilket som jag tycker är bäst
-
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Jag hade dålig fart även på windows-msn. Tror att det är msn i sig själv som är dåligt. Ibland kan det fungera att avrbyta överföringen och prova att skicka om några gånger. Ibland blir det bra, oftast inteutforskarn skrev:konstigt... jag ligger på max 150 kb/s med aMSN .. vad kan de då vara för fel??

* Detta meddelande granskas nu av FRA *
* Detta meddelande granskas nu av FRA *
-
mitt aMSN har plötsligt lagt av.. det går inte att logga in. Det måste vara amsn det är fel på för jag kommer in på msn med Mercury Messenger.
aMSN har lagt av helt av sig självt utan att jag har gjort nåt.. va kan det bero på? börjar likna windows..
Finns det nåt som är bättre än aMSN?
aMSN har lagt av helt av sig självt utan att jag har gjort nåt.. va kan det bero på? börjar likna windows..
Finns det nåt som är bättre än aMSN?
Pidgin, emesense, finch, centerimHenrik Jansson skrev: Finns det nåt som är bättre än aMSN?
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
-
jag har provat emense också nu.. men listan där är tom, ska man behöva lägga in den manuellt? i alla andra jag har provat så kommer listan med kontakter automatiskt när man har loggat in. Jag är inloggad, för jag jag ser antalet mail jag har i emense iallafall.
Funkar det att dra filer till emense som i msn för att skicka filer till kontakter? eller måste man göra det den krångliga vägen som i aMSN?
Funkar det att dra filer till emense som i msn för att skicka filer till kontakter? eller måste man göra det den krångliga vägen som i aMSN?
Jag har provat emense också.. Får samma resultat, så jag gick till baka till aMSN..
Ursäkta stavningen men jag har Dyslexi.
---------------------------------
Ubuntu 9.04 och Windows Vista
---------------------------------
Ubuntu 9.04 och Windows Vista
- unehed
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Versionen av Emesene som finns i ubuntus repos fungerar tyvärr inte efter en uppdatering av msn-protokollet.
Avinstallera den versionen och gå sedan in på getdeb (http://www.getdeb.net/) och hämta nyaste versionen.
Funkar utmärkt!
Avinstallera den versionen och gå sedan in på getdeb (http://www.getdeb.net/) och hämta nyaste versionen.
Funkar utmärkt!
-
Hur gör man för att ladda ner och installera den nyaste versionen av aMSN, 0.97.2 ?
Det finns instruktioner här: http://www.autopackage.org/docs/howto-install/Henrik Jansson skrev:Hur gör man för att ladda ner och installera den nyaste versionen av aMSN, 0.97.2 ?
jag har haft aMSN tidigare men för ett tag sen så övertalade en kompis mig att byta till Emesene. då jag ofta snackar med personer som ännu inte sett ljuset (läs: använder riktigt MSN Messenger i Windows) så vill jag kunna dela filer med dem. Skicka till dem och ta emot filer..
Detta funkade i aMSN men gör inte i Emesene. Läste tidigare att Emesene inte hade stöd för att skicka/ta emot filer men det inlägget postades för mer än ett år sedan.
Är det fortfarande så eller beror felet på mig?
Detta funkade i aMSN men gör inte i Emesene. Läste tidigare att Emesene inte hade stöd för att skicka/ta emot filer men det inlägget postades för mer än ett år sedan.
Är det fortfarande så eller beror felet på mig?
- unehed
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Jag är inte helt säker men jag tror tyvärr att Amsn fortfarande är det enda alternativet för att skicka filer med bra hastighet. Själv använder jag numera Pidgin som min primära msn-klient då jag gillar den nya versionen skarpt. Jag har inte haft möjlighet att prova filöverföringen på den men jag har för mej att jag har läst nånstans att det inte gick särskilt fort.
Vad man kan säga är väl att Amsn är det bästa programmet vad gäller funktioner. Det har väl i princip alla funktioner som vanliga msn har. Och med lite pulande går det faktiskt att få det att se hyfsat okej ut. Exempelvis kan man få bort den där horribla tribal-bakgrunden genom att ändra i nån bildfil nånstans. Kommer inte ihåg exakt. Men jag skulle iaf säga att om man vill skicka filer och ha webcam-konversationer så är Amsn ett mycket bra alternativ, kanske det enda? Om det är nån annan som har nån annan info får ni gärna träda fram...
Förresten... var det inte tal om att Amsn och Emesene:s utvecklingsteam skulle slå ihop sig? Det skulle va helt fantastiskt med en msn-klient som såg ut som Emesene men som hade Amsn:s funktionalitet.
edit: läste nu igenom ditt inlägg lite noggrannare och förstod det som att du inte har kunnat skicka filer överhuvudtaget med emesene förut. För mig har emesene funkat för att skicka filer men det går oerhört långsamt (läs: 4-5 kb/s). Detta gör att det i princip är oanvändbart för att skicka filer så därför rekommenderar jag Amsn... Men visst går det om man har tålamod...
Vad man kan säga är väl att Amsn är det bästa programmet vad gäller funktioner. Det har väl i princip alla funktioner som vanliga msn har. Och med lite pulande går det faktiskt att få det att se hyfsat okej ut. Exempelvis kan man få bort den där horribla tribal-bakgrunden genom att ändra i nån bildfil nånstans. Kommer inte ihåg exakt. Men jag skulle iaf säga att om man vill skicka filer och ha webcam-konversationer så är Amsn ett mycket bra alternativ, kanske det enda? Om det är nån annan som har nån annan info får ni gärna träda fram...
Förresten... var det inte tal om att Amsn och Emesene:s utvecklingsteam skulle slå ihop sig? Det skulle va helt fantastiskt med en msn-klient som såg ut som Emesene men som hade Amsn:s funktionalitet.
edit: läste nu igenom ditt inlägg lite noggrannare och förstod det som att du inte har kunnat skicka filer överhuvudtaget med emesene förut. För mig har emesene funkat för att skicka filer men det går oerhört långsamt (läs: 4-5 kb/s). Detta gör att det i princip är oanvändbart för att skicka filer så därför rekommenderar jag Amsn... Men visst går det om man har tålamod...
- DeepThought
Intressanta länkar:unehed skrev:Förresten... var det inte tal om att Amsn och Emesene:s utvecklingsteam skulle slå ihop sig? Det skulle va helt fantastiskt med en msn-klient som såg ut som Emesene men som hade Amsn:s funktionalitet.
http://www.amsn-project.net/forums/viewtopic.php?t=5299
http://www.somgnu.org/amsn-emesene-and- ... lop-amsn2/
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det finns en uppsjö med fina program för just det.
Själv har jag provat aMSN, Emesene och Pidgin och jag gillar de tre lika mycket men använder Pidgin nu och det funkar prima.
(Jag har Pidgin mest för att duvan är söt
)
Själv har jag provat aMSN, Emesene och Pidgin och jag gillar de tre lika mycket men använder Pidgin nu och det funkar prima.
(Jag har Pidgin mest för att duvan är söt