gratis ubuntu stickers
gratis ubuntu stickers
Tja. Jag har hittat en hemsida där man kan beställa stickers där det står "ubuntu inside"
http://system76.com/article_info.php?articles_id=9
där finns hemsidan. Jag tänkte beställa men sedan så såg jag att inte Sverige var med på listan.. Kanske någon ska ta itag med det här?
http://system76.com/article_info.php?articles_id=9
där finns hemsidan. Jag tänkte beställa men sedan så såg jag att inte Sverige var med på listan.. Kanske någon ska ta itag med det här?
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: gratis ubuntu stickers
Som svar kan jag säga både ja och nej.
Ja, till att det finns möjlighet att beställa; genom vår förening Föreningen Ubuntu Sverige <a class="postlink" href="http://www.u ... butik</a>
Nej till att det är helt kostnadsfritt. Vi använder de medel som får ut av vår butiksförsäljning till olika projekt till exempel göteborgsdagarna
http://ubuntu-se.org/wiki/G%C3%B6teborg_Juni_2008
Ja, till att det finns möjlighet att beställa; genom vår förening Föreningen Ubuntu Sverige <a class="postlink" href="http://www.u ... butik</a>
Nej till att det är helt kostnadsfritt. Vi använder de medel som får ut av vår butiksförsäljning till olika projekt till exempel göteborgsdagarna
http://ubuntu-se.org/wiki/G%C3%B6teborg_Juni_2008
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Vad kostar de klistermärkena att ta fram?
Föreningen tar 65:-/10st.....men vad är priset föreningen betalar?
Föreningen tar 65:-/10st.....men vad är priset föreningen betalar?
- Ulsak
för föreningen skull hoppas jag att det är ett saftigt överpris.
Skämt åsido, de måste ju skeppas nånstans ifrån och tillverkas så jag tippar att ett "självkostnadspris" för 10 styck kan inte ligga under 40 spänn.
Jag ska kolla upp det med Geraner eller LJ..
EDIT: när det gäller prissättning på olika produkter så har vi en strategi att vara billigare på vissa varor som gynnar och underlättar användande av ubuntu. Tobias Hagbergs bok Upptäck Ubuntu 8.04 är billigast hos oss!

Skämt åsido, de måste ju skeppas nånstans ifrån och tillverkas så jag tippar att ett "självkostnadspris" för 10 styck kan inte ligga under 40 spänn.
Jag ska kolla upp det med Geraner eller LJ..
EDIT: när det gäller prissättning på olika produkter så har vi en strategi att vara billigare på vissa varor som gynnar och underlättar användande av ubuntu. Tobias Hagbergs bok Upptäck Ubuntu 8.04 är billigast hos oss!
Senast redigerad av 1 Ulsak, redigerad totalt 11 gånger.
-
- AVREGISTRERAD
Mmmm, men det är ju bara en gissning, skulle vilja veta vad de kostar att få levererade till föreningen.
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Man får hoppas att det är väldigt billigt. Annars är det inte stor mening med att sälja grejer.Kattskrället skrev:Mmmm, men det är ju bara en gissning, skulle vilja veta vad de kostar att få levererade till föreningen.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
-
- AVREGISTRERAD
Fler som vill spekulera runt priset? 

-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Vad spelar det för roll?
Meningen med att sälja dom här produkterna är att tjäna pengar till föreningen. Pengarna används sedan till att sprida fri programvara. Är man inte beredd att betala lite extra för ett klistermärke där det står att man använder GNU/Linux så kanske man inte ska använda GNU/Linux
Meningen med att sälja dom här produkterna är att tjäna pengar till föreningen. Pengarna används sedan till att sprida fri programvara. Är man inte beredd att betala lite extra för ett klistermärke där det står att man använder GNU/Linux så kanske man inte ska använda GNU/Linux
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Visst ja. Så är det.Sid skrev:Vad spelar det för roll?
Återkommer med inköppriset .
LJ
-
- AVREGISTRERAD
Jag är medlem i föreningen, så jag vet vad syftet är med dekalerna. DOH!!Sid skrev:Vad spelar det för roll?

Nåt mer du vill berätta som jag inte redan vet?

-
- AVREGISTRERAD
Tack Peter!Little John skrev: Återkommer med inköppriset .
LJ
Du kan ta det via pm.
-
Varför frågar du då i den här tråden?Kattskrället skrev:Jag är medlem i föreningen, så jag vet vad syftet är med dekalerna. DOH!!Sid skrev:Vad spelar det för roll?
Meningen med att sälja dom här produkterna är att tjäna pengar till föreningen. Pengarna används sedan till att sprida fri programvara. Är man inte beredd att betala lite extra för ett klistermärke där det står att man använder GNU/Linux så kanske man inte ska använda GNU/Linux![]()
Nåt mer du vill berätta som jag inte redan vet?

-
- AVREGISTRERAD
Inget du har med att göra, hur så?
Jag frågade om priset, inte syftet.....om du kan läsa.
Jag frågade om priset, inte syftet.....om du kan läsa.
-
Jag förstår bara inte varför du ställde frågan. De som köper de där klistermärkerna känner sig nog inte pungslagna.Kattskrället skrev:Inget du har med att göra, hur så?
-
- AVREGISTRERAD
Det tror inte jag heller att de gör. Och för det så får man alltså inte ställa frågan heller för dig då?
-
Jo man får ställa frågan. Jag ifrågasatte syftet med att ställa frågan.Kattskrället skrev:Det tror inte jag heller att de gör. Och för det så får man alltså inte ställa frågan heller för dig då?
-
- AVREGISTRERAD
- Ulsak
Föreningen Ubuntu Sverige är en transparant organisation. Kattskrället är medlem och har rätt att veta hur vi hanterar föreningens ekonomi.
Vi tjänar ca 3.40 per klistermärke.
Intäkter går oavkortat till verksamheten. Ingen tar ut nån lön. Många timmars arbete och planering oavlönat
Jag har gått minus på aktiviteterna. Med glädje då det har gett mig otroligt mycket tillbaka att få förmånen att marknadsföra ubuntu och fri programvara. Och vi tackar allas stöd, både det moraliska och ekonomiska.
Vi tjänar ca 3.40 per klistermärke.
Intäkter går oavkortat till verksamheten. Ingen tar ut nån lön. Många timmars arbete och planering oavlönat
Jag har gått minus på aktiviteterna. Med glädje då det har gett mig otroligt mycket tillbaka att få förmånen att marknadsföra ubuntu och fri programvara. Och vi tackar allas stöd, både det moraliska och ekonomiska.
-
- AVREGISTRERAD
Tack Ulsak! 

-
Det var en dålig förtjänst. Jag tycker gott att ni kunde höja priset till en hundring.