PS. Ni får gärna ge förslag på förbättringar för en ikon, de är svg filer så det går lätt att ändra

Tack!BadOmen skrev:Hej,
Jag gillar dina teman![]()
Kanske, på vilket tema hade du tänkt dig?BadOmen skrev:En liten fråga bara. Går det att göra iconerna för MP3 samt OGG som bara Noter med transparent bakgrund och sen på sninska i övre högra hörnet skriva OGG resp. MP3??
Det hade jag gillat ännu mer
Du får gärna, i 3 enkla steg, berätta hur du gör dessa ikoner. Förmodar att du använder GIMP, men lite mer utförligt, kanske?AntonPetts skrev:Tack!BadOmen skrev:Hej,
Jag gillar dina teman![]()
Kanske, på vilket tema hade du tänkt dig?BadOmen skrev:En liten fråga bara. Går det att göra iconerna för MP3 samt OGG som bara Noter med transparent bakgrund och sen på sninska i övre högra hörnet skriva OGG resp. MP3??
Det hade jag gillat ännu mer
Några nya ikoner till tema #3:
Ska börja tänka på ett namn för det också...
Jag förstår det...Sid skrev:En Emacsikon vore guld. De flesta glömmer den
Du är en syndarecupe skrev:Jag förstår det...Sid skrev:En Emacsikon vore guld. De flesta glömmer den![]()
Inkscape är mer lämpat för ikoner än gimp. Hur jag gör dem? Tycker om att hålla det enkelt:Du får gärna, i 3 enkla steg, berätta hur du gör dessa ikoner. Förmodar att du använder GIMP, men lite mer utförligt, kanske?![]()
Gick självklart inte att använda den officiella loggan (uschSid skrev:En Emacsikon vore guld. De flesta glömmer den
Det går att göra precis vad som helst med vectorbilderJag gillar verkligen de nya iconerna till tema 3 och det var tema 3 jag röstade på. Men frågan var mer allmän om det går att göra såKanske det skulle funka på 4an
Kan bero på flera olika saker, skicka bilder.När jag använder inkscape och sparar som SVG så ser bilden ut som kräk när jag ser den på skrivbordet. medan i programmet så är färgerna tydliga och linjerna klara. Det blir heller inte vackrare om jag exporterar till PNG. Har du nån aning vad jag gör för fel?
Ungefär så här då?vulfgar skrev:Jag gillar #1 men skulle hellre vilja ha det i rött.