Quod Libet -musiklåtarna kommer inte alltid upp i spellistan

ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Quod Libet -musiklåtarna kommer inte alltid upp i spellistan

Inlägg av ubot »

Jag har testat Quod Libet och det har allt som jag behöver av en musikspelare. Betydligt enklare att installera och konfigurera än Sonata och mpd. Det är ett problem dock. Jag visar mina musik-kataloger som filsystemet ser ut i vänstra fältet i programmet. När jag dubbelklickar på en katalog så kommer låtarna upp i högra fältet, alla spåren. Fast ibland så går det inte att få upp låtarna, fältet är tomt, spelar ingen roll om jag dubbelklickar på olika kataloger, inga låtar kommer upp i högra fältet. Det är precis som om programmet tappar möjligheten att visa låtarna som finns i mapparna. Någon som har en susning om vad de tär som är fel?

Jag kanske borde nämna att om man starta rom programmet så fungerar det att dubbelklicka på katalogerna i vänstra fönstret för att få upp alla låtarna i katalogen i fältet till höger.
ubot

Re: Quod Libet -musiklåtarna kommer inte alltid upp i spellistan

Inlägg av ubot »

Om jag i Quod Libet i Visa byter till Albumlista elle rnågot annat än Filsystem som programmet är inställt på och sedan går tillbaka till Filsystem så går det att dubbelklicka på katalogerna i vänstra fältet för att få upp låtarna i mappen. Då fungerar allt igen, man behöver alltså inte starta om programmet, men varför är det så här?
ubot

Re: Quod Libet -musiklåtarna kommer inte alltid upp i spellistan

Inlägg av ubot »

Ingen som har en susning om vad som gör att Quod Libet "tappar" funktionen att klicka fram låtarna i vyn över filsystemet efter ett tag?
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"