Se film på TV:n från datorn
Se film på TV:n från datorn
Undrar om det finns något program som gör det smidigt att se film på TV i 480*360 (?) upplösning via s-video utgång? Till windows finns det ett program som automatiskt ställer om till lämplig upplösning när man ser i helskärmsformat. Kommer tyvärr inte ihåg namnet men jag återkommer när jag hittar detta.
Re: Se film på TV:n från datorn
Hm... 480*360?
Det smidigaste är väl att spela upp respektive film i mplayer, vlc eller liknande och bara skicka vidare output'en till TV'n den vägen.

Det smidigaste är väl att spela upp respektive film i mplayer, vlc eller liknande och bara skicka vidare output'en till TV'n den vägen.
VidLizard 1.24 så hette det!http://www.vidlizard.com/
Problemet är att då måste jag ställa om upplösningen på datorn varje gång, vilket är typ jobbigt. Eller så har jag missat något fundamentalt avseende detta 

Ah, okay. Det borde väl dock gå att ställa in i t.ex VLC? Annars borde det gå att lösa med ett script som du kör varje gång. Men titta i inställningarna i VLC, är nästan säker på att det borde gå att lösa där.Wilke skrev:Problemet är att då måste jag ställa om upplösningen på datorn varje gång, vilket är typ jobbigt. Eller så har jag missat något fundamentalt avseende detta