Hej !
Tycker att jag har dåligt ljud i min dator, det liksom skorrar lite, låter ungefär som att det är en dåligt kodad mp3, men om jag kör den på en annan dator så fungerar det ok. Har testat med exaile och standard ljuspelaren och det låter ungefär lika illa.
Är det nån dålig drivrutin? Jag streamar musiken över mitt lokala nätverk från min server, kan det vara där det blir fel?
Dåligt ljud
- AntonPetts
- Kontakt:
Re: Dåligt ljud
Använder du ALSA, OSS eller pulseaudio? Kolla i ljudinställningarna, och när du ändå är där så kan du testa att byta mellan dem och se om det låter bättre på något annat.
Mina teman: iod Suite, SimplyGrey
Den stod som autodetect, testade alla som fanns, men det lät ungefär lika illa allting 

- ajja
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Hade själv dåligt ljud i Hardy (så trint illa att jag för en stund återgick till Debian Etch som inte använder Pulseaudio).
Men tyckte att det var ju själva f.. att jag inte skulle klara av att installera och konfa Hardy precis som jag klarat av de förra versionerna. Så jag installerade Hardy på nytt med samma mediokra resultat som första gången.
Sökte på Pulseaudio och fann denna länk : https://wiki.ubuntu.com/PulseAudio som visserligen är skriven för 7.10 men jag struntade i det och gjorde det som stog där fram till "Known Issues" som jag ansåg inte riktigt hade med mitt problem att göra (sådant som, om det inträffar kan klaras av då.).
Den enda skillnaden mellan 7.10 och 8.04 är att ikonen för Pulsaudio efter att man klickat på 'Program > Ljud Video > PulseAudio Device Chooser' dyker upp vid klockan uppe till höger (om du nu inte flyttat på notifierings appletten förståss).
Men tyckte att det var ju själva f.. att jag inte skulle klara av att installera och konfa Hardy precis som jag klarat av de förra versionerna. Så jag installerade Hardy på nytt med samma mediokra resultat som första gången.
Sökte på Pulseaudio och fann denna länk : https://wiki.ubuntu.com/PulseAudio som visserligen är skriven för 7.10 men jag struntade i det och gjorde det som stog där fram till "Known Issues" som jag ansåg inte riktigt hade med mitt problem att göra (sådant som, om det inträffar kan klaras av då.).
Den enda skillnaden mellan 7.10 och 8.04 är att ikonen för Pulsaudio efter att man klickat på 'Program > Ljud Video > PulseAudio Device Chooser' dyker upp vid klockan uppe till höger (om du nu inte flyttat på notifierings appletten förståss).
Prova att dra ner huvudreglaget (PCM?) till runt 80%.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!