Löst
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Kuben
Du har väl aktiverat hårdvarudrivrutinen för grafikkortet och skrivbordeffekterna (compiz) ?
Som standard är inte kub-effekten aktiverad, utan det är istället "skrivbordsvägg". För att ändra det kan man installera Advanced desktop effects settings genom Lägg till/ta bort eller Synaptic. Sen ligger det under System -> Inställningar. För att ändra till fyra skrivbord ta General Options och fliken Desktop size.
För att få widgets i Ubuntu har man programmen Screenlets eller gDesklets, Screenlets är snyggare men man bör ha skrivbordseffekter (Compiz) aktiverade. Kolla i Lägg till/ta bort
Som standard är inte kub-effekten aktiverad, utan det är istället "skrivbordsvägg". För att ändra det kan man installera Advanced desktop effects settings genom Lägg till/ta bort eller Synaptic. Sen ligger det under System -> Inställningar. För att ändra till fyra skrivbord ta General Options och fliken Desktop size.
För att få widgets i Ubuntu har man programmen Screenlets eller gDesklets, Screenlets är snyggare men man bör ha skrivbordseffekter (Compiz) aktiverade. Kolla i Lägg till/ta bort
-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Compiz har jag men var hittar jag vilket grafikkort jag har för uppdatering av drivrutiner? Jag hade förut gele fönster men nu är det borta och jag kan inte välja Extra under visuella effekter.
-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Re: Kubenör att kö
Tack där satt den! häftigt . Finns det någon info samlat om detta och andra saker som är grundläggande för att köra Ubuntu så man inte behöver famla i mörker och uppfinna hjulet en gång till? Mvh Leffe
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
tja, det här forumet finns ju, och vår wiki. Sen finns ju <a class="postlink" href="http://www.ubuntuforums.org">www.ubuntuforums.org</a> och https://help.ubuntu.com/ och många fler ställen.
Det är väl lite så att det finns ett väldigt stort community kring Ubuntu, och då finns det också väldigt mycket information så det kan vara svårt att hitta ibland.
Det är väl lite så att det finns ett väldigt stort community kring Ubuntu, och då finns det också väldigt mycket information så det kan vara svårt att hitta ibland.