Hallå!
Jag kan inte få ut något ljud i firefox (Youtube, SVT m.m), men övrigt så funkar ljudet kanon...Vad kan detta bero på?
Edit: Jag har självklart massa codecs installerat. Själva videon går att se klockrent fast utan ljud då...
Inget ljud i Firefox!
Re: Inget ljud i Firefox!
Ingen som vet? 

Kanske PulseAudio som spökar? Prova att avinstallera det.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- AntonPetts
- Kontakt:
Fungerar ljudet när du inte har några andra program (som använder ljud) öppna?
Försök med
Försök med
Kod: Markera allt
sudo apt-get install libflash-mozplugin
Mina teman: iod Suite, SimplyGrey
Vad är det för bugg? Det funkade om jag stängde av banshee! Tack för hjälpen!
Jag har ett liknande problem, det är nämligen så att jag inte kan få ut ljud från Firefox eller mediaspelare (har testat Rhythmbox och Amarok) samtidigt. Om jag suttit och lyssnat på musik kan jag t.ex. inte sedan kolla på en video på youtube eller vad som helst annars som har ljud i firefox. För att få ljudet i firefox att funka då måste jag logga ut från min användare och sedan logga in igen. Samma sak gäller åt andra hållet, om jag fått ljud ur firefox kan jag inte lyssna på musik.
Vidare: om jag först lyssnat på musik i t.ex. Rhythmbox och vill kolla på en video på youtube går videon i två sekunder (samma för alla videor), sen stoppar den.
Om jag istället kollat på nåt i firefox först och vill lyssna på musik märks låtarna i Rhythmbox med en liten varningsskylt och kan inte spelas upp.
Hjälp, någon?
*edit*
Nu funkar visst somliga videor. Verkar bara vara flashvideor som drabbas nu.
Vidare: om jag först lyssnat på musik i t.ex. Rhythmbox och vill kolla på en video på youtube går videon i två sekunder (samma för alla videor), sen stoppar den.
Om jag istället kollat på nåt i firefox först och vill lyssna på musik märks låtarna i Rhythmbox med en liten varningsskylt och kan inte spelas upp.
Hjälp, någon?

*edit*
Nu funkar visst somliga videor. Verkar bara vara flashvideor som drabbas nu.