Utvecklas den över huvud taget?
Nån som kör det och kan berätta hur det är?
Erfarenhet av Fluxbuntu?
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Erfarenhet av Fluxbuntu?
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Re: Erfarenhet av Fluxbuntu?
Verkar ganska dött projekt just nu. Har inte hänt något sedan i oktober förra året verkar det som. Jag provade det förut och det var egentligen ingenting som lockade, bara en i mängden av alla varianter av Ubuntu som finns.
Om du är sugen på Fluxbox på ett bantat system så kan jag rekomendera Ubuntu Minimal och sedan slänga in Fluxbox själv.
Om du är sugen på Fluxbox på ett bantat system så kan jag rekomendera Ubuntu Minimal och sedan slänga in Fluxbox själv.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Trevligt. Då slipper man alltså Gnome och så vidare?Hund skrev:Verkar ganska dött projekt just nu. Har inte hänt något sedan i oktober förra året verkar det som. Jag provade det förut och det var egentligen ingenting som lockade, bara en i mängden av alla varianter av Ubuntu som finns.

Precis. Jag har kört Fluxbox på flera datorer. Installerade först Ubuntus serverversion. Sen var det bara med att med apt-get installera xorg och fluxbox. Eventuellt kan något mer behövas. Finns mycket info om det för den som söker.
Själv föredrar jag openbox, men principen är ju densamma. Är dock lite skraj för det där med installation av xorg, det har man hört mycket skräckhistorier om. Var det svårt?hanzukun skrev:Precis. Jag har kört Fluxbox på flera datorer. Installerade först Ubuntus serverversion. Sen var det bara med att med apt-get installera xorg och fluxbox. Eventuellt kan något mer behövas. Finns mycket info om det för den som söker.
Edit: Förresten, finns det något trevligt verktyg för att kunna bygga en custom ubuntu install cd, med bara det man vill ha? Så man slipper installera openbox, urxvt, cmus, och så vidare?
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Tråden är nu delad och den delade tråden ligger här