Jag har aldrig lyckats få synkroniseringen med min mobil och evolutions kalender att fungera speciellt bra. Nu råkade jag snubbla över en lösning som fungerar fint, i alla fall för mig.
jag sökte efter en guide för detta men jag hittade ingen så jag tänkte att jag kunde få chansen att bidra lite. Kanske är det bara jag som är efter i utvecklingen men jag hade ingen aning om att man kunde göra så här. hoppas att det kan vara någon form av glädje för någon.
Obs! Detta är min första guide, så jag välkommnar varmt synpunkter på hur den kan förbättras.
För att detta ska fungera så måste telefonen ha fungerande wap tjänst, stöd för syncml,
1a, registera dig som användare på http://www.google.com/calendar
1b, skapa någon händelse så att du kan se om det fungerar när du testar funktionen.
2a Registrera även en användare på http://www.goosync.com
2b följ registreringen. Bekräfta mejlet registrerings mejlet, som man vanligtvis gör.
2c Välj mobil.
2d Nu får man två alternativ endera automatisk eller manuell konfiguration. Efter som jag är en mupp och tycker om att pilla själv så valde jag manuell.
2e Leta reda på fjärrsynkroniserings läget. Jag har en SE w880 och gjorde följande. meny->hjälpredor->synkronisering.
2f välj nytt konto
2g peta in följande inställningar
Sync server URL: http://sync.goosync.com
anvnamn: ditt goosync användarnamn
Password: ditt Goosync lösenord
Calendar databas: Calendar
(ovanstående fyrarader är hämtade från goosyncs hemsida).
på min SE ska man även göra följande:
anslutning: (Jag använder) tele2 gprs
program: bocka för kalender
Starta nu synkroniseringen. Det kan ta en stund så ha lite tålamod.
Jag tycker detta är apbra, när man som jag har en googlekalender som alla på mitt jobb har tillgångtill och kan uppdatera när de vill. Jag kan då synka den med mobilen när och var jag vill, för att se vad som är inplanerat för min arbetsgrupp.
Lycka till!
Ett litet sidospår är att läsa document från docs.google.com i mobil via adressen docs.google.com/m . Så blir det anpassat för mobil och laddningshastigheten blir litet trevligare. (Jag har inte kunnat klara av att läsa pdffiler på det här sättet.)
Synkronisera mobiltelefonens och google calendar kalendrar
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Re: Synkronisera mobiltelefonens och google calendar kalendrar
Jipeeeeeeee!
Detta funkade jättebra på min Ubuntu + HTC Diamond
Jag har försökt med allt jag hittat på nätet för synkning Outlook <> HTC Diamond utan att lyckas, men nu slipper jag helt av
med Windows Vista !!
Tack för detta tips !
m.v.h. Leffe på Åland

Jag har försökt med allt jag hittat på nätet för synkning Outlook <> HTC Diamond utan att lyckas, men nu slipper jag helt av
med Windows Vista !!
Tack för detta tips !
m.v.h. Leffe på Åland
- Dimi
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
kul att det fungerade!!!leffe_pe skrev:Jipeeeeeeee!![]()
![]()
med Windows Vista !!
Tack för detta tips !
m.v.h. Leffe på Åland
- Xappe
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Hum, den kan bara synkronisera defaultkalendern med det fria goosync-kontot. Jag har tre kalendrar, kan man på nåt sätt ställa in vilken googlekalender som ska vara default?
vanum est vobis ante lucem surgere